Yıllar içinde cesaret üzerine epey kafa yorduktan sonra cesaretin sabit bir karakter özelliği olmadığı sonucuna vardım; doğuştan varsa vardır, yoksa yoktur gibi bir şey değil. Gelişen bir şey cesaret, farklı zamanlarda duruma göre büyüyen veya bastırılan bir şey. Yani türlü türlü tezahürü var.
Çok masumane olumsuz yorumlar bile çocukta bir iz bırakabiliyor. Çocukken resim yapma kabiliyetiniz olmadığı söylenirse hayatınızın sonuna kadar bunun böyle olduğuna daha kolay inanırsınız.