Hiç kimse varolmasından, şu ya da bu yapıda olmasından , bu şartlar altında , bu çevrede olmasından sorumlu değildir. Doğasının kötü kaderi , eskiden var olan ve gelecekte olacak olanların kötü kaderinden ayrı tutulamaz . Bu kendi hedefinin , istencinin ,amacının bir sonucu değildir , bununla bir "insan idealine" ya da
" mutluluk idealine " ya da "ahlak idealine" ulaşma çabası söz konusu değildir- kendi doğasını herhangi bir amaç uğruna ezmeyi istemek abestir.