Esila, onunla tanıştığında ruhuna daha fazla acı bulaştıracaktı belki de ama tek bir an bile pişman olmayacaktı. Çünkü geçmişin, sırtlarında açtığı yaraları koparıp atmak o kadar kolay olmasa da ikisi de yalnızca birbirleri sayesinde iyileşebileceklerini fark ettiklerinde, bolca acı vaat eden hastalıklı bir ilişkinin temelleri çoktan atılmıştı.
İnsan Ne İle Yaşar kitabında iyilik yapanın iyilik bulacağı anlatılmaktadır. Kitapta, insanların özünde iyilik olduğu ve bu sayede hiç tanımadıkları insanlara bile iyilik yapabildikleri anlatılmaktadır. İnsanı yaşatan şeyin iyilik, sevgi olduğu anlatılmaktadır.