Franz Kafka'nın yazmış olduğu Dönüşüm öyküsü okunmaya değer bir öyküdür.
Kitabın inceliğine bakıp da bu kaliteli bir kitap olmayabilir yanılgısına düşmek ihtimal dahilindedir.
Bu noktada bu yanılgıya düşmeyip kitabın okunmasını salık veririm.
Kitaba dair bu görüşümden hareketle analiz edecek olursam şunları söyleyebilirim:
~Gayet akıcı bir dili ve sürükleyici bir üslubu var
~Verilmek istenen mesaj çok kıymetli ve hatta bu mesajla öykünün kahramanı Gregor Samsa'yı , ailesini ve hatta kendimizi bile sorgulamaya başlıyoruz .
ÖYKÜNÜN İÇERİĞİ:
Gregor Samsa , bir sabah uykusundan uyanarak kendinin böceğe dönüştüğünü fark eder ve hareket edemez hale geldiğini anlar.
İşe gidemez ve bu duruma sinirlenen müdür onu işten kovar bu nokta da bile Gregor Samsa işe gitmek için çaba harcar.
İşten kovulunca ailesi duruma sinirlenir , ekonomik kaygılar başlar , Gregor Samsa zamanla evde yük haline gelir, duruma içerlenir ve bir gün yatağında ölü bulunur ardından evin hizmetçisi tarafından ölüsü süpürülür.
PEKİ BURADA HANGİ SORULAR AKLA GELMELİ?
1) Gregor Samsa uyanırken neden böceğe dönüştü, başka hayvana dönüşemez miydi?
2) Gregor Samsa böceğe dönüştüğü halde işe gitmeyi nasıl düşündü , bu garip bir durum değil miydi?