Fadime Meral Yalçınkaya

Fadime Meral Yalçınkaya
@Vakthazan
Okuyun, her yaşta okuyun.Bu millet cehaletten çektiğini hiçbir şeyden çekmedi. Ahmet Beyler Elçi instagram.com/fadimemeralyalc... Felsefi ve sanatsal içerikler için
Felsefe Öğretmeni
Sakarya Üniversitesi
304 okur puanı
Aralık 2018 tarihinde katıldı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İnanmayan insan mutlu olabilir mi? Hiçbir şeye inanmıyorsun. Yarın muallak hayatında, her karşılaştığın şey sürpriz senin hayatında, ya çok üzüleceksin, ya da o kadar aşırı sevineceksin ki şeylere, kontrollünü kaybedeceksin. Ama inanan insan öyle midir? Gerçekten Allah imanı, peygamber inancı olan, Allah'a teslim etmiş olmuş bir kimse, başına gelen her şeyin Allah tarafından geldiğini bilir. Hayır ve şer Allah'tandır. Yarının problemi olur mu? Yarının bir sahibi var. Gündoğdu öğlenin bir sahibi var, ikindinin bir sahibi var. A'nın bir sahibi var. Hatta bizim geleneğimizde çok güzel söylerler. "Gün doğmadan neler doğar. " "veya dur bakalım hele bi" belki polyanacılık gibi görülür ama öyle değil ama bizim buna ihtiyacımız var bu dönem'de gerçekten inanmaya, inanan insan olmaya... Ömer Faruk Canbaz
"...Baktığınız zaman biz iyi insan olmanın veya kamil insan olmanın gerekliliğini hep bir şeyi öğrenmekte arıyoruz. Öğrenelim, okuyalım, video izleyelim, yani zihin dağarcığımızı dolduralım dolduralım dolduralım. Ee sonra? Yani sadece bu yöntemle dev bir adım atabileceğimizi düşünüyoruz. Halbuki hasta olduğunuz zaman doktora gidiyorsunuz sana bir ilaç veriyor ama ayrıyetten de bir perhiz veriyor. Diyor ki şunları da yeme veya şunlardan da uzak dur. Her gün bir kötü huyundan vazgeç veya vazgeçmeye çalış. Perhiz olmadan olmaz yani sadece bir şeyler öğrenerek, sadece bir şeyler duyumsayarak veya okuyarak evet birkaç adım atarsın ama bu seni hedefine ulaştırmaz..." Madem ki hedefimiz iyi bir insan olmak, Allaha yaklaşmak, O'nun sevdiklerinden olmak. Öyleyse O'nun sevdiklerine benzemeliyiz yaptıklarını yapmalı, yapmadıklarını yapmamalıyız. Ömer Faruk Canbaz
Seni senden alıkoyan bir çağdayız
Sürekli koşturan, dışsallığın bu kadar baskın olduğu bir dönemde insanın kendine bakması pek olağan görünmüyor Seni senden alıkoyan bir çağdayız. Bunun için hayatımızın ufak bir kısmına da boşluğu bir eleman olarak yerleştirmemiz gerekiyor. Hiç unutmam bir arkadaşım yaklaşık 10 sene önce olsa gerek bu konuda kendini geliştirmek için değişik yöntemler uygulardı. "Ben uyumadan yarım saat önce sessizliğe bürünürüm, susarım konuşmam, sonra uyurum derdi.Savm-i savt yani Hz Meryemin susma orucu aklıma gelmişti o bunu anlatınca. Tabi Meryem susunca İsa'nın konuştuğu, Allah'ın İsa peygamberden konuştuğu geldi aklıma yine... Aynı arkadaşım işi biraz daha ilerletmiş okuduğu bir kitaptaki yöntemi de denemişti. Bir kavanozun içerisine bir avuç kırmızı bir avuçta yeşil mercimeği döküp karıştırmıştı. Sonra onları masasına döküp yavaş yavaş ayıklıyordu, kendine göre sabredebilmeyi, durabilmeyi öğreniyordu. Akabinde bir kitapta karşıma çıktı ki Anadolu geleneğinde sabrı öğrensin diye tanelerini zayi etmeden nar soymayı öğretiyorlardı bir gence. Ömer Faruk Canbaz