İnanmayan insan mutlu olabilir mi? Hiçbir şeye inanmıyorsun. Yarın muallak hayatında, her karşılaştığın şey sürpriz senin hayatında, ya çok üzüleceksin, ya da o kadar aşırı sevineceksin ki şeylere, kontrollünü kaybedeceksin. Ama inanan insan öyle midir? Gerçekten Allah imanı, peygamber inancı olan, Allah'a teslim etmiş olmuş bir kimse, başına gelen her şeyin Allah tarafından geldiğini bilir. Hayır ve şer Allah'tandır. Yarının problemi olur mu? Yarının bir sahibi var. Gündoğdu öğlenin bir sahibi var, ikindinin bir sahibi var. A'nın bir sahibi var. Hatta bizim geleneğimizde çok güzel söylerler. "Gün doğmadan neler doğar. " "veya dur bakalım hele bi" belki polyanacılık gibi görülür ama öyle değil ama bizim buna ihtiyacımız var bu dönem'de gerçekten inanmaya, inanan insan olmaya...
Ömer Faruk Canbaz