Zeynep

Zeynep
@Vanilya_Kokusu
6/10
(3.kitabı bitirdikten sonra eklemek istediğim not: Son kitabı GERÇEKTEN çok beğendim. O yüzden seriye şans verdiğim için mutluyum ben.) Kitap fena değildi ama o kadar iyi de değildi. Kimi kısımları akıcıydı kimi kısımları değildi. Genel olarak bir potansiyel var gibiydi ama en iyi şekilde kullanılabildiğini düşünmüyorum. Bana bazen hiç duyguları geçiremedi ama bazen de kalbimde hissettim. Ortalama veya bir tık üstü yani tam olarak 3/5 diyebilirim bu yüzden. Kitabın sevip sevmediğimi çözemediğim bir özelliği de bazı şeyleri çok gerçekçi almasıydı. Mesela hapishanede bir kadın olmak ile ilgili kesinlikle çok gerçek kısımları vardı ve bunlar rahatsız edici, üzücü olmanın yanında kitaba 15 hatta 16 yaş sınırı getiriyor. Ayrıca ellerinde öyle bir teknoloji ve bilime dair bir şey görmesek bile süreli bakteri ve virüslerden bahsediliyor. “Mikrop” olsa neyse ama bakteri ve hatta virüs… Ayrıca Türkçe basımı (bendeki ilk baskı umarım en azından bazı şeyler sonradan düzelmiştir ama) dizgisi inanılmaz göz yoruyor. Birkaç yerde satır içleri inanılmaz birbirine girmişti ve “her şey”in birleşik yazılması dâhil göze çarpan birkaç yazım yanlışı vardı. Lütfen biraz özen ve dikkat lütfen. Kitapta bazı şeyler çok barizdi. Bazı şeylerin geldiğini ise göremedim. Ancak! Buradan sonrası üstü kapalı şekilde de olsa spoiler içerecektir!! Yine bir güvenilmez anlatıcı vakası. Zaten sevmediğim bir olay ve buradaki gibi sadece sonda "buum" yapmak için yapılınca iyice sinir olduğum bir şey. Kiva karakterine zaten pek ısınamamıştım ancak güvenilmez anlatıcılığı ile bu pekişti. Babası hariç ailesi de pek hoşuma gitmemişti zaten. Ve en sonda bir anda ne oldu da taraf değiştirdi? Neden aniden harekete geçmeye karar verdi? Hikâye ve karakter zihnimde mantıklı bir zemine oturamıyor bu yüzden. Asi
Hapishane ŞifacısıLynette Noni · Artemis Milenyum · 2023901 okunma
Ophelia isimli okura yanıt verildi
Zeynep
Ophelia estağfurullah🥰 herkesin kendine göre bir zevki var diyelim🙈 teşekkür ederim düşünceniz için🥹🎀💕
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
6/10
(3.kitabı bitirdikten sonra eklemek istediğim not: Son kitabı GERÇEKTEN çok beğendim. O yüzden seriye şans verdiğim için mutluyum ben.) Kitap fena değildi ama o kadar iyi de değildi. Kimi kısımları akıcıydı kimi kısımları değildi. Genel olarak bir potansiyel var gibiydi ama en iyi şekilde kullanılabildiğini düşünmüyorum. Bana bazen hiç duyguları geçiremedi ama bazen de kalbimde hissettim. Ortalama veya bir tık üstü yani tam olarak 3/5 diyebilirim bu yüzden. Kitabın sevip sevmediğimi çözemediğim bir özelliği de bazı şeyleri çok gerçekçi almasıydı. Mesela hapishanede bir kadın olmak ile ilgili kesinlikle çok gerçek kısımları vardı ve bunlar rahatsız edici, üzücü olmanın yanında kitaba 15 hatta 16 yaş sınırı getiriyor. Ayrıca ellerinde öyle bir teknoloji ve bilime dair bir şey görmesek bile süreli bakteri ve virüslerden bahsediliyor. “Mikrop” olsa neyse ama bakteri ve hatta virüs… Ayrıca Türkçe basımı (bendeki ilk baskı umarım en azından bazı şeyler sonradan düzelmiştir ama) dizgisi inanılmaz göz yoruyor. Birkaç yerde satır içleri inanılmaz birbirine girmişti ve “her şey”in birleşik yazılması dâhil göze çarpan birkaç yazım yanlışı vardı. Lütfen biraz özen ve dikkat lütfen. Kitapta bazı şeyler çok barizdi. Bazı şeylerin geldiğini ise göremedim. Ancak! Buradan sonrası üstü kapalı şekilde de olsa spoiler içerecektir!! Yine bir güvenilmez anlatıcı vakası. Zaten sevmediğim bir olay ve buradaki gibi sadece sonda "buum" yapmak için yapılınca iyice sinir olduğum bir şey. Kiva karakterine zaten pek ısınamamıştım ancak güvenilmez anlatıcılığı ile bu pekişti. Babası hariç ailesi de pek hoşuma gitmemişti zaten. Ve en sonda bir anda ne oldu da taraf değiştirdi? Neden aniden harekete geçmeye karar verdi? Hikâye ve karakter zihnimde mantıklı bir zemine oturamıyor bu yüzden. Asi
Hapishane ŞifacısıLynette Noni · Artemis Milenyum · 2023901 okunma
Ophelia isimli okura yanıt verildi
Zeynep
Ophelia eh tam olarak ben de böyle düşündüm🙃 benim için sadece 3.kitap cidden okuma keyfi veren bir kitaptı seride ama kurgudan bağımsızdı genel olarak bu keyif. Yaşanan birkaç şey sebep oldu diyebilirim. Kesinlikle güzel kurgulanamamış bir seri🥲 ama dogru yaptigi şeyler de var ve sanırım sevenler onlara tutunarak sevdi🤷🏻‍♀️ ama benim önereceğim bir seri değil yine de😅
6/10
(3.kitabı bitirdikten sonra eklemek istediğim not: Son kitabı GERÇEKTEN çok beğendim. O yüzden seriye şans verdiğim için mutluyum ben.) Kitap fena değildi ama o kadar iyi de değildi. Kimi kısımları akıcıydı kimi kısımları değildi. Genel olarak bir potansiyel var gibiydi ama en iyi şekilde kullanılabildiğini düşünmüyorum. Bana bazen hiç duyguları geçiremedi ama bazen de kalbimde hissettim. Ortalama veya bir tık üstü yani tam olarak 3/5 diyebilirim bu yüzden. Kitabın sevip sevmediğimi çözemediğim bir özelliği de bazı şeyleri çok gerçekçi almasıydı. Mesela hapishanede bir kadın olmak ile ilgili kesinlikle çok gerçek kısımları vardı ve bunlar rahatsız edici, üzücü olmanın yanında kitaba 15 hatta 16 yaş sınırı getiriyor. Ayrıca ellerinde öyle bir teknoloji ve bilime dair bir şey görmesek bile süreli bakteri ve virüslerden bahsediliyor. “Mikrop” olsa neyse ama bakteri ve hatta virüs… Ayrıca Türkçe basımı (bendeki ilk baskı umarım en azından bazı şeyler sonradan düzelmiştir ama) dizgisi inanılmaz göz yoruyor. Birkaç yerde satır içleri inanılmaz birbirine girmişti ve “her şey”in birleşik yazılması dâhil göze çarpan birkaç yazım yanlışı vardı. Lütfen biraz özen ve dikkat lütfen. Kitapta bazı şeyler çok barizdi. Bazı şeylerin geldiğini ise göremedim. Ancak! Buradan sonrası üstü kapalı şekilde de olsa spoiler içerecektir!! Yine bir güvenilmez anlatıcı vakası. Zaten sevmediğim bir olay ve buradaki gibi sadece sonda "buum" yapmak için yapılınca iyice sinir olduğum bir şey. Kiva karakterine zaten pek ısınamamıştım ancak güvenilmez anlatıcılığı ile bu pekişti. Babası hariç ailesi de pek hoşuma gitmemişti zaten. Ve en sonda bir anda ne oldu da taraf değiştirdi? Neden aniden harekete geçmeye karar verdi? Hikâye ve karakter zihnimde mantıklı bir zemine oturamıyor bu yüzden. Asi
Hapishane ŞifacısıLynette Noni · Artemis Milenyum · 2023901 okunma
Ophelia isimli okura yanıt verildi
Zeynep
Spoiler: Ailesi hain çıktı ve Jaren'leri öldürmek/devirmek istiyorlar. (Hatırladığım kadarıyla) Kiva kendi ailesine yardım etmeyi seçerse kraliyete ihanet edecek sanirim bundan bahsediyorsun~
3/10
·392 syf.··
2025 12. kitabı
Selamlar… Normalde kitabı okuyalı bir süre oldu ancak yorumumu yazsam da paylaşmamışım. Bu yüzden o zaman yazdığım yorumu biraz düzenleyerek paylaşıyorum: Öncelikle… Gerçekten kitaptan çok ümitliydim ancak sevemedim, hatta sıkılarak okudum. Bazı unsurlar benden kaynaklanıyor olabilir ancak… sevmedim. Bölümler kısa olmasına rağmen hiç akıcı değildi. Zaman ilerleyişi de net değildi. Aynı günde miyiz? Sonraki günde mi yoksa bir hafta mı geçti? Biraz önce saat gece bir değil miydi? Ayrıca blog yazıları da uyumsuzdu bence. Hem yazılış şekli hem bölüm başlarında konumlanması. Ne ne zaman yazdığı belli Tamay’ın ne ne için yazdığı. Elbette bazılarında anlaşılıyor ancak çoğunluğunda anlaşılmıyor. Ve bölüm başında yer almak yerine ara bölüm olarak durmaları daha şık olurdu bence. Ayrıca hem blog yazılarında hem mesajlarda kullandıkları o gri arka plan gözü çok yoruyor. Keşke daha rahat okunan bir şey yapsalarmış. Ve mesajların yerleşimi de güzel değil. Karşı taraftan gelen mesajlar bir tarafta, Tamay’ın attığı mesajlar bir tarafta olsa daha şık olurdu ama yönler hep karışıyor. Gruptaki birkaç kişinin mesajı sağda mesela, Tamay solda buraya kadar iyi ama sonra gruptan başka birisinin mesajı da solda?? Ayrıca DEFALARCA kez kampüs kelimesinin nasıl yazıldığını kontrol ettim çünkü inatla “kampus” yazmışlar. Yani 2025 Mart ayından bildiriyorum ki TDK’de öyle bir kelime yok? Kampüs o. (2025 Mayıs, hala kampüs) Ayrıca bazı cümleler hiç Türkçe hissettirmiyordu. Nasıl ki “Amerikan dublaj” diye bir kavram varsa artık “çeviri gibi hissettiren cümleler” de mevcut. Hatta kötü çeviri diye bile ekleyebiliriz. Neyse ki çok yoktu ancak “beni hissettirdi” diye bir kalıp Türkçede olmamalı. En başta dediğim gibi bölümler kısa ancak hiç akmıyor çünkü olay akışı iyi değil. Aniden Tamay’ın
Ateşten TezahüratAdora Yağmur · İndigo Kitap · 2025733 okunma
Liz Puckle isimli okura yanıt verildi
Zeynep
Evet... yani gerçekten çok temel hatalar vardı kitapta ve kurguda. Keşke daha objektif değerlendirmeler gecirilip daha iyi hale getirilebilseymiş kitap🥲 karakterlerin arkadaşlık ilişkisi bana maalesef 3 kitapta da hiç geçmedi. Gerçekten en azindan 4 yıllık bir arkadaşlıktan bahsetmemiz gerekiyor normalde ama🤷🏻‍♀️
9/10
·384 syf.··
2025 13. kitabı
Öncelikle kitap 5/5. Öyle olmaması için bir sebep yoktu zaten. Ama yine de ortalarında 4/5 gibi sanki dediğim olmuştu. Ardından hızla geçti tabii o his. Hele final. HELE O FİNAL. Her şey bitti, çember tamamlandı hissi bir yandan tatmin edici ama bir yandan da ruhunuzu duvardan duvara vuran vurucuydu. Bu arada dostça bir tavsiye: Kitabı hele ki final kısımlarını dışarıda okumayın, hatta gece çok geç saatlerde de okumayın. 1-Çeviri Damar ne mesela? DAMAR NE? Gerçekten o kadar zorlayıcı bir çeviri ki… Yazarın dilini ve evreni normalde sevmeme, kitabı oldukça merak etmeme rağmen ilk sayfaları okumak o kadar zordu ki… “anam” kelimesi hele. O kadar eğrelti duruyordu ki? Başka yerlerde gayet “annem” derken neden araya illa anam kelimesini karıştırdınız? Bölüm 6 sayfa 95’te “esmer saçlı kız” tanımlaması var ve bunun Türkçeye uygun olduğunu hiç sanmıyorum. Çok daha uygun ifadeler kullanılabilirdi. Paragrafların kendi içinde uyumu ve bütünlüğü bile çoğu zaman faciaydı. Mesela 7.bölümün ilk paragrafı? Kitap ilerledikçe bu tarz şeyler gözüme daha az batmaya başladı, büyük ihtimalle kötü de olsa çeviriye alıştığım ve olaylar daha aksiyonlu hale geldiği için. Ama kesinlikle kitabın ilk başlarında yaşadığım hayal kırıklığı ve okumakta yaşadığım zorlukları unutamam :( ben mi hassasım diyorum ama hak ettiğimiz bu değildi. Bir de “galon” litreye çevrilmeye çalışılabilirdi en azından? Değil mi? yani tamam internette baktım düz çevirmesi zor, en azından çevirmen notu düşülebilirdi. Sayfa 337 “Gayet prezantabl görünüyorsun” yani cidden?? En azından şarkılar fena değildi, hafif kafiyeler de yapılmıştı. 2-Spoilersız yorumum Bildiğimi sandığım bir hikâyeydi. Oysa hiçbir fikrim yokmuş. Asla bir fikrim yokmuş. Hislerimi en iyi nasıl tarif ederim inanın bilmiyorum. Kalbim kırık ama bir yandan
Hasatta GündoğumuSuzanne Collins · Dex Kitap Yayınları · 2025873 okunma
rotinda isimli okura yanıt verildi
Zeynep
Liz Puckle bilgi için teşekkürler💖 o zaman mantıklı imiş o kısım çeviride✨️