Fyodor Dostoyevski, "Suç ve Ceza" da Raskolnikov'un zihinsel çatışmalarını anlatırken şöyle der: "İnsan bazen kendi içinde öyle bir mahkeme kurar ki, dış dünyanın yargısı onun yanında sessiz kalır."
not: Hepimizin iç mahkeleri olsa belki de dünya daha saygı değer bir yer olacaktı. Liyakatsizlik, adaletsizlik, öngörüsüzlük ve bencilce tavırlar daha az olacaktı!