İnsan, genellikle kendi eksikliklerini başkalarında görüp onları yargılayarak, kendi hatalarını örtmeye ya da bastırmaya çalışır.
Bu bir savunma mekanizmasıdır: kendini üstün hissetme arzusu ya da içsel suçluluk duygusunu hafifletme çabası.
Oysa gerçekten olgun ve temiz kalpli biri, başkasının kusurunu büyütmek yerine örter, anlamaya çalışır.
Bu yüzden başkalarının hatasını çokça konuşanların, kendi hayatlarına dürüstçe bakmaları gerekir.🥀
Mevlana
"Hani bavulunu toplayıp herşeyi ardında bırakıpta gitmek istediğin o uzak diyarlar vardı ya..
Ben seni oralara götürmeye gelmiştim. Masallar ülkesine kaybettiğin düşlerine kırılmış hayellerine geri götürmeye gelmiştim..
Hep birini beklemişsin belki bir mucize hep beklemekle geçmiş ömrün.
Ben seni senden alıp önce sirkeleyipte üzerindeki tozları. O güzelliklerini yine sana vermeye gelmiştim içindeki örselenmiş o çocuğun yaralarını sarmaya gelmiştim..🌺"