Her insanın kendini anlatmaya, daha önemlisi anlaşılmaya ihtiyacı vardır. Kimseyi anlamadan ve kimseye kendini anlatmadan yaşamak ızdırap verici olmalıydı. Tanrı kimsenin başına böyle bir yalnızlığı vermesin!
Yıldızların ülkesi var mıdır Edip
Dicle aktığı toprakları seçer mi?
Kasrik boğazı'ndan esen kanlı zemheri
Yalnız Kasrik'te mi üşütür insanı?
Herkes türküsünü elbet kendi sesiyle söyler
İnsanın dili boynuna kement olur mu?
Öldürmeğe ekinlerden başlayan adamlar
Eşiklere nasıl bir zulümle gelirler?
Kimsenin kalmadığı darmadağın köylerde
'Önce Vatan' yazısı bir hüzün değil midir?
Bunca kanın hesabını kim kime nasıl öder
Mezar taşları ile barış olurmu?
Gecesi buz anısı kül ışığı kırbaç
Hangi gurbet bir sürgünün yüreğini doldurur?
Kim istemez şad olmayı cihanda Edip
Virane de baykuş sesi zafer midir.?
Mezarsız ölünün kefeni gökler değil midir?
Şükrü Erbaş
Bilmezdik öyle konuşmayı saatlerce
O İcraati gözlere bırakmıştık
Sen hep susarsın ben ise
Hecelere bölünmeye kelimeler
Hep yarım bırakırdım nefeslerimi
Anlayacağın hep lafügüzaf..
Leyla