''Böyle böyle, bu sarhoş edici alçakgönüllülüğe maalesef alıştım ve mutlu olup olmadığıma bakmaksızın çaba gerektirmeyen hiçbir şey beni tatmin etmemeye başladı.''
Dış unsurların etkisi olmadığı sürece çabasız ulaşılan şeyler zaten nasıl tatmin edebilir ki?? Çaba gerektirmediğini düşününce motor becerilerle gerçekleştirilen bir eylemden farkı kalmıyor gibi
''Ani bir iç aydınlanmayla kendimin farkına vardım: İçe dönük, yeterince gelişememiş, beklentilerle dolu, başkalarına karşı biraz umursamaz, çekingen ve kendiyle olan yarışından elde edeceği zaferler dışında başka zafer hayali kurmayan biri olduğumu görmüştüm.''
Bu paragrafı kendimle bağdaştırabiliyor olmam biraz rahatsız ediyor.
''Kendimi bir şeye zorlamak benim için başkalarının kendilerini koyvermeleri kadar doğaldı ve teslim olduğum bu katı eğitim cesaretimi kırmak şöyle dursun aksine kamçılıyordu.''