Sömürgecilerin çoğu için, hastalığın yarattığı avantaj ilahi bir lütfun işaretiydi. Pilgrimler* ve misyonerler, Amerikan yerlilerini kırıp geçiren çiçek hastalığı epidemisinde "Tanrı'nın yardim eli"ni uzattığını, salgının her şeye kadir Tanrı'nın "yerlilerin yerlerini yeni insanlara bırakmasını istediğini" gösteren bir olay olduğunu söylediler. Kudret ve inayet sahibi Tanrının bu onay işareti, istismarı haklı kıldı ve İspanyol sömürgeciler yerli nüfusu ucuz köle iş gücü olarak kullandılar, her ne kadar onları doğrudan köleleştirmek sonunda Ispanyol kralı tara dan yasaklansa da.