Yarın öldüğümüz zaman birisi bize sorsa: ‘Dünyada neler gördünüz? ‘ dese herhalde verecek cevap bulamayız. Koşmaktan görmeye vaktimiz olmuyor ki. (Sabahattin Ali)
"Acaba beni, olgunlaşmamış bir
adam sayıyor da, bana, her kuvvetli yaratığın kendisinden zayıf olana karşı iç güdüsiyle
duyduğu bir çeşit merhametle acıyor muydu? Bunu bilemiyorum".
O derece şaşkınlık içindeydim ki, önceleri bildiğim, duyduğum şeylerden bile tamamiyle habersizmişim gibi geliyordu bana... Fakat gerçeğin etkisi bilinenlerden, duyulanlardan çok daha başka oluyor. Mesela, önceleri başkalarının sırtından çıkmış paçavraların da eşyadan sayılabileceğine ihtimal verir miydim? Halbuki kendime bunlardan bir de yorgan diktirdim!