Toksik anne-babaların yetişkin çocukları için öfke konusu özellikle zordur,çünkü bir parçası olarak büyüdükleri aile yapısında duygusal dışa vurum öğretilmeyen, hatta uzak durulan bir kavramdır.Hatta öfke, sadece anne-babanın hissetme özgürlüğüne sahip olduğu bir duygudur.
Tartıştığınız, özür dilediğiniz, açıklamaya çalıştığınız ya da düşüncelerini değiştirmeye çalıştığınız anda unutmayın ki kontrolü elden bırakıyorsunuz.Savunmaya geçmeden, sakin cevaplar verdiğinizde bir beklenti içine girmemiş oluyorsunuz.Bir beklentiniz yoksa rededilmeniz de mümkün değildir.
“Daha ‘Do’ nerede bilmiyorken senden bir piyano konçertosu çalmanı beklemek gibi bir şey bu!” Dedim. “Öğrenebilirsin ama kendine,temel kuralları öğrenmek,pratik yapmak ve bir kaç kere de başarısız olmak için zaman vermelisin.”
Anne-babasına öfkelenmek için kendisine izin veremiyordu,onlara Tanrı muamelesi yapıyor ve besleyebileceği her tür kızgınlık bu dengeyi tehdit ediyordu.