Beni paramparça eden bir kitap oldu. Hep bir şey bekledim sonunda ama beklediğim bu değildi. Sadece şunu yazmak için gelmiştim ama karakter sınırı kabul etmedi.
Selam Melam….
Hayatta KalanlarAlex Schulman · Timaş Yayınları · 20252,188 okunma
Uzun zamandır kitap okurken hissedemediğim yoğun duyguları sayesinde hissettiğim kitap
hem edebi zevkle okunuyor hem insani olarak sarsıyor
her bölüm sonunda boğazımda bir yumru oluştu
zihnimde aynı cümle döndü durdu
bir çocuğu ne zaman kaybedersin. Her bölümde kalbimi yumruklayan bir kitap olmamıştı. Harriet ile beraber ben de dilimi damağıma yapıştırdım. Onunla ilgili okuduklarım bana çok ağır geldi.
Sorunlu bir ailenin anatomisi. Aile içi travmaların, anne ve baba ile olan ilişkilerin bir çocuğu nasıl etkilediğini hatta karakterine nasıl yön verdiğini anlatan oldukça akıcı bir roman
Sosyal medyada beklentilerin altında kaldığına dair çok fazla değerlendirme okumama rağmen ben kitabı beğendim. Sadece sonunun nasıl biteceğini bilmek belki biraz tatsızlık bıraktı bende ama yine de mutlu sonlar güzeldir. Gözlerim doldu burnum sızladı kavuştukları anda. Kitabın dili çok akıcı ve basit okuması kolay. Okurken kendi hayatından hatta şarkılarından çokça izler hissettim ki kendisi de son sözde bundan biraz bahsetmiş. En sevdiğim kısım ise kitaptaki diktatörle olan diyaloglar idi arada bir canlılık kattı ve beni güzel bir distopyanın içine sürükledi. Son olarak da kayıp giden fidanlara sevgi saygı ve rahmet dilerim…
Bekle BeniZülfü Livaneli · Can Yayınları · 202518,4bin okunma
Açıkçası böyle bir dil beklemiyordum. Doktor ne hissettiyse aynısı bana da geçti ve bundan sıyrılmak için bir an önce kitap bitsin artık dedim. Bazı konular gerçekten bu kadar da olamaz dedirtti. Kurgu olduğundan şüphelendiğim bir çok yer oldu ama biraz araştırınca olmadığını anladım. Baba bol notlar aldıran araştırma merakımı artıran bir kitap oldu kendileri
Merveyi podcastlerinden tanıdım ses tonu olsun seçtiği konular olsun hatta attığı kahkahalar olsun harika bir insan. Hatta onun sayesinde depremzede öğrencilere uzaktan ders verme şansına az da olsa onların hayatlarına dokunabilme şansına eriştim.
Kitaba gelirsek inanılmaz bir emek var bu kitabı öyle bir kaç senede yazıldığını düşünmek kendisine büyük haksızlık olur. Tüm hayatını çocukluğundan itibaren örnekler ile okudukları ile bize aktarmış.
Açıkçası ben ilk bölümde çok zorlandım. Belki de iyi şeyler duymaya ihtiyacım olduğu bir dönemden geçtiğim için istediğimi alamadım. Bazı yerlerde kendisinin de dediği gibi yaptım. Kitapta bazı kısımları atladım. Yeri geldi ileride kızım bu kitabı okursa diye beni daha iyi anlasın istediğimden notlar bıraktım.
Özetle ben bu kitaptan podcastlerinden aldığım şeyleri alamadım belki de sesine alıştım öyle de olabilir :) ama dediğim gibi inanılmaz bir emek ve birikim var bu kitapta eline kalemine yüreğine sağlık güzel insan hep ol…