"Düşünüyorum. Yani nasıl yaşamak gerektiğini düşünüyorum, demek istedim. Şimdi oldukça vaktim var düşünmek için. Bir de geçmişim olmasaydı, çok rahat edecektim."
"İnsan görmekle bile bazı şeylerin ağırlığına dayanabilir, avunabilir, hayal kurmaya devam edebilir. Sen anlamazsın tabii. Anlamak için, insanın bazı eksik yönleri olmalı."
"... kalbimden ona da bir yaprak açardım. Kelimeler, albayım, bazı anlamlara gelmiyor. 'Kelimler, albayım, hangi anlama geliyor?' 'Efendim?' 'KELİMELER! Albayım. Hangi anlamda kullanıyoruz onları?' 'Hangi kelimler Hikmet?' Sizi neden yanımda dolaştırıyorum bilmem ki?"