Olaylara sadece bilincimiz değil, bilinçaltımız da tepki gösterir. Belki de en çok bilinçaltını dikkate almak gerekir. Çünkü bilincimiz olayları kendine göre yorumlar, kendini korumak için çarpıtabilir ama bilinçaltı gerçekleri söyler. Gerçek şu ki Nevzat Bey, yaşlanıyorsunuz. Sinir sisteminiz zayıfladı. Olaylar artık size ağır geliyor, başa çıkamıyorsunuz, bu kadarını kaldıramıyorsunuz...
Kibarlığın ne yeri ne de sırasıydı; ben de defalarca uyandırmıştım gece yarıları onu. Çünkü cinayet işlemenin belli bir saati yoktu, çünkü katiller, öldürmek için bizim mesaiye başlamamızı beklemezlerdi, çünkü vahşet zamansızdı.