"Herkesin bir alınyazısı vardır... Kiminin alınyazısını melekler minik, gümüş çekiçleriyle yazar, kimininkini de şeytan, baltanın tersiyle!"
- Aleksey zor bir çocukluk geçirmiş, gençlik yıllarını çalışarak ve hayattaki amacını, yerini bulmakla geçirmiş bir insan. Onun yaşadıklarını okurken hissettiklerini hissetmekle kalmayıp, adeta onun beynine giriyoruz, düşüncelerinin olgunlaşmasına tanıklık ediyoruz. Gorki'nin bu kitabı ebedi bir eser çıkarma isteğinden çok yaşadıklarını yazıp kendi hayatıyla iç muhasebesini yaptığını hissettim. Kitaptaki ölümler, aşklar, kavgalar yalın, fakat bir o kadar da sert ve etkili. Hayatın gerçekliklerini yaşanmışlıklarla -ve yaşanamamışlıklarla- birinci elden okuyabileceğiniz, hissedebileceğiniz bir kitap. Ayrıca dönem Rusya'sını ve halkın devrim öncesi zihniyetini anlamak için büyük nimet. Umarım siz de okur ve benim hissettiklerimi hissedersiniz...
"Kadife bir şerit halinde akan güçlü, karanlık suların üzerine düzgün olmayan bir çizgi halinde yayılmış Samanyolu... aralarda, yıldızlı tarlakuşları gibi ışıyan iri yıldızlar... ve hayatın sırları üzerine yüreğimin usul usul mırıldandığı akla ziyan düşünceler..."
Sayfa 127 - İş Bankası Yayınları - Aleksey·Kitabı okudu