1300'de doğan Osmanlı Devleti 1400 yılında dünya gücüne dönüşmüştü. Timur'dan darbe yese de çabuk toparlanmış, elli sene sonra Bizans'a son vermişti. Üç asır dünyanın hakimi olmuştu. Nesiller hep onların hakimiyetlerini konuşmuşlardı. Türk hakimiyetinin son bulacağını söyleyenlere Avrupa'da deli nazarı ile bakılırdı.
O hâle gelmişti ki, Hristiyan din adamları Türklerin, günahları sebebiyle onlara Tanrı tarafından gönderilmiş bir ceza olduğunu düşünüyorlardı. Nitekim bu sebeple Avrupa'da: "Türklere karşı savaşmak Tanrı'yla savaşmaktır." diyenler çıkmıştı.