Yaprak Yıldız

Yaprak Yıldız
@Yaprak1907
Rica ediyorum bu uygulamayı amacına uygun kullanın, uygulamanın ismi bile kitap. Tesadüfi tanışmalar hariç (bir kitap hakkında bir konu açılır rastgele veya bir kitabın satır arası bir cümlesinde denk gelinir) tanışmak için kullanmayın. Çok mu yalnızsın da yazma fikrini elde ediyorsun. Böyle bir arayışta olanlar için bir sürü platform zaten mevcut. Milleti bari hiç olmazsa burdan rahatsız etmeyin bu bencesi.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Dün sabaha karşı kendimle konuştum Ben hep kendime çıkan bir yokuştum Yokuşun başında bir düşman vardı Onu vurmaya gittim, kendimle vuruştum
Duygu ve Düşünce
Okuyan herkese şifa olsun. Amin.
Rabbim; kendimi dibe vurmuş, takatim kesilmiş ve artık dayanamayacak hâle gelmiş hissettiğimde, bu karanlığın içinde Senin nurunu bulmamı nasip eyle. Senin benim için seçtiğin o ince ve hikmetli yolda ayağım takılmadan yürüyebilmem için zihnimin karışıklığını gider, bana sarsılmaz bir irade gücü ver. Dünyanın yükü altında bunaldığımda, tökezlediğimde ve bitmek bilmeyen endişeler kalbimi kuşattığında; en güzel ve en hayırlı planı yapanın yalnızca Sen olduğunu ruhuma hatırlat. Herkesin beni terk ettiği, kapıların yüzüme kapandığı o yalnızlık anlarında Senin bana şah damarımdan daha yakın olduğunu kalbime duyur; beni kendi zanlarımdan, yalanlarımdan, nefsimin gafletinden ve uykusundan uyandır, Sana olan güvenimi şüphelerle sarsma. Hayatın sınavsız olmayacağını, başarının ancak sabır süzgecinden geçerek geleceğini kalbime bir hakikat olarak mühürle; imtihanım ağırlaştığında bunun Senin yardımının yakınlığına bir işaret olduğunu bilmeyi nasip et, umudumu imtihanımın büyüklüğünden daha büyük kıl ve beni yeise düşmekten muhafaza eyle. Açamadığım ağır sancıları, içimi sızlatan her türlü rahatsızlığı yalnızca Sen biliyorsun; kederimle baş başa kaldığımda, herkesin sustuğu o derin sessizlikte yanımda olan yegâne dost Sensin. Dağılan yanlarımı toparla, yaralı kalbime sönmeyecek bir umut aşıla, beni yeniden bütün, dingin ve huzurlu hissettir. Beni Senden başkasını aramaktan, teselliyi fanilerde beklemekten kurtar; ruhumu yalnızca Sana yönelen, Seni arayan ve Senin varlığınla yeniden ayağa kalkanlardan eyle. Beni yerimde saydıran konfor alanımın rehavetinden kurtar, olumlu bir değişim için ihtiyaç duyduğum cesareti kalbime lütfet; yalnızca sözde kalan değil, eyleme dökülen bir irade bahşet. Bilinmezin korkusunu Senin sonsuz ilmine olan güvenimle yenmeyi öğret; ben elimden gelenin
Bir belgeselde bir penguen sürüden ayrılıp tek başına dağa doğru yürüyordu ve herkes buna nihilizm dedi; oysa belki de bu bir felsefe değil, basitçe bir yön kaybıydı. İnsan, anlam veremediği her yalnızlığı derin bir bilinçle açıklamayı sever, çünkü kontrol edemediği davranışları romantize etmek daha güvenlidir. Doğa ise metaforlarla düşünmez; bir penguen sürüden ayrıldığında bu bir başkaldırı ya da ideoloji değil, çoğu zaman biyolojik bir sapma, bir algı hatası ya da iç pusulanın şaşmasıdır. Asıl dikkat çekici olan penguenin yürüyüşü değil, ona bakarken kendi yalnızlığımızı, kopuşumuzu ve anlamsızlık korkumuzu yansıtma biçimimizdir.

berceste

@saudaadee
·
Yalnız Penguen…
BU PENGUEN HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ? 1K dan başka sosyal medya platformu kullanmıyorum bu yüzden olayı ve aslını tam olarak bilmiyorum. Sanırım herkesin farklı bir görüşü var. Kitap okuyan, düşünen insanlar olarak sizlerin görüşünü merak ettim:) GÜNCELLEME: Hepinizin görüşü birbirinden değerli fakat bu “penguen” konusunu farklı noktadan irdelemek ve asıl soruya değinmek istiyorum: Sizce gündemde konuşulmaya değer onca sorun varken neden bir anda her şey unutulup bu “nihilist penguen” gündeme oturdu? Bu penguenin ayrıcalığı neydi? #295419777 #295364644
1000Kitap
Bu ortamları seven kaç kişiyiz?
1000Kitap