Hanife

Hayat; daha önce bildiklerimizi hatırlama mücadelesiydi.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Tanrı bizi kötü karşısında daima iyiyi seçmeye programlamış olsaydı,herhangi bir zarar vermezdik ama o zaman gerçekten özgür olmaz ve ne yapacağımıza karar vermek icin aklımızı kullanamazdik.Tanri bizi böyle yaratmış olabilirdi.Augustinus Tanrının bize seçme özgürlüğü vermiş olmasının çok daha iyi olduğunu öne sürüyordu. Aksi takdirde , Tanrının iplerini oynatarak her zaman uslu durmasını sağladığı kuklalar olurduk.
Manihaozm(Maniciler),Tanrının en büyük güç olmadığına inanırlardı. Bunun yerine eşit güce sahip iyi ile kötü arasında sonu gelmez bir mücadele vardı. Bu bakış açısından şeytan ile Tanrı suregiden bir hakimiyet çatışması içindeydi. Her ikisi de son derce güçlüydü, ama ikiside diğerini mağlup edecek kadar güçlü değildi.
Stoaciligin kalbinda ,hislerimiz ve düşüncelerimizden sorumlu olduğumuz fikri yatar.
Başımıza gelen şey çoğu zaman kontrolümüz dışında olsa da ona ilişkin tutumunuz kontrolumuz dahilindedir.