Yasemin Öztürk

Yasemin Öztürk
@Yaseceli
Biraz deli bir o kadar da akıllıca bir kadın .
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni
Atatürk Üniversitesi lisans
Artvin/Hopa
16 okur puanı
Ocak 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap

Yasemin Öztürk

, 2025 okuma hedefini ekledi.
2025 OKUMA HEDEFİ
34/30 kitap - %113 tamamlandı
34 kitap okudu
30 kitap
6,5bin sayfa
0 inceleme
5 alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Yasemin Öztürk

, bir kitap okudu
Puan vermedi·348 syf.·
23 günde okudu
·
Okunma: 01 Ekim 2024 00:00
·
2024 1. kitabı
Nikos Kazancakis
7.9/10 · 20,6bin okunma
YÜZSÜZ BİRİ
Puan vermedi·414 syf.··
2024 6. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 28 Kasım 2024 20:23
Mehmet Eroğlu Yüz: 1981 Mehmet Eroğlu 'dan okuduğum ilk kitap .İlk altmış sayfasından sonrasını okumamıştım bir daha şans verdim kendilerine iyi ki vermişim tekrar başladım . Kitabın giriş ve sonuç bölümü şu şekildedir. ''Tekrarlıyorum: Suçsuzum; tıpkı sizler gibi. Suçluysam bile, unutmayın, en çok sizinki kadardır bu... Hiçbir hayatın başrolünü oynamaya kalkışmadım; kendiminkinin bile... Bu durum beni ne utandırıyor, ne de görevini savsaklayanlara özgü o üstü örtülü suçluluk duygusuyla yüklüyüm.'' Baş karakterimizin ismi gizli tutulmuş birçok ismin cerayan ettiği bu romanda. ''Adım?Adımın ne önemi var ?Çok istiyorsanız ,beni kendi adınızla çağırın.Bu belki bütün sorunları çözer .Zaten birbirimizden ne farkımız var?Belki bilmek istersiniz ,artık yüzümü merak etmiyorum.1981'de -her şey gibi-o da değişmiş .Sadece benimki mi?Aslında hepimizinki değişti ,ama tek fark ,bu değişikliğin benim yüzümde çıkıyor olması .İsterseniz,bu sizi rahatlatacaksa bana ''yüzsüz''ün biri diyebilirsiniz...'' Romanın başlığının antitezi aslında bu alıntı. Romanda kendini yüzsüz olarak nitelendiren başkişisi ,benmerkezciliğin ,yavaşlığın,tekdüzenin,duygu yoksunluğunun vücut bulmuş hali .Çevresindeki çoğu kadına metaa olarak bakan ve bunu haykıran biri . Yazar ,cinselliği roman boyunca derinden, çekinmeden ,ustaca ele almış ."Cinsellik sossuz da enfestir. İnsan aşık olmadan da sevişebilir. Aksini söyleyenler tat alma duygusu gelişmemiş, güdük cinselliklerine boyun eğenlerdi.'' 1981'de yaşadığı bir olaydan sonra -çok derine inmeden anlatılmış Faruk kişisiyle-yüzünün değiştiğini düşünmesi bunu romanın ilerleyen sayfalarında sürekli hissetirmesi ayrı bir girdap .Bilimkurgu tadı da hissettiren bir durumda söz konusu çevresinde ona aşık olan her kadının ölmesi ve dördü kardeş-Işık ,Sevda ,Duygu -ve
Yüz: 1981Mehmet Eroğlu · İletişim Yayıncılık · 2015157 okunma