Çok farklı bir kurgu ve çok farklı bir kahramanla karşı karşıya bırakıyor Zweig.....Öncelikle bu kitabı okumak için Satrançtan çok fazla anlamanıza gerek yok...Zaten Zweig öyküsünde satranç tahtasını ve taşlarını bir araç olarak kullanıyor...Niyeti hiçlikle dolu büyük bir boşluğun içine bırakılan kahramanının verdiği sınavı çektiği eziyeti gözler önüne sermek...Okunduğu zaman insanın derinliklerinde izler bırakan gerçekten çok iyi kurgulanmış bir öykü.....