Vebisa bin Ma’bed radiyallahu anhdan rivayet edildiğine göre,bir gün Resulullah sallallâhu aleyhi ve sellemin huzuruna geldi.Allah’ın resulü ona:
“İyilik ve kötülüğün ne olduğunu sormaya mı geldin?buyurdu.O da:
“Evet”dedi.Peygamber aleyhisselâm şöyle buyurdu:
“Kalbine danış.İyilik nefse güven veren,kalbi tatmin eden şeydir.Günah ise kalpte iz bırakan şeydir;başkaları fetva verse,nice fetvalar verse bile günah,vicdanı rahatlatmayan şeydir.”
|Dârimi,Büyû’2,nr.2575