1900'lerden sonra, yani yakın geçmişte yaşanan olayları anlatan gerçek bir hayat hikayesi. Savaşın korkunç yüzünü ele alan ve insanın tüylerini diken diken eden bir eser.
Her okuduğum kitabı içimde yaşardım, tadına varırdım. Bu kitapta cesaret edemedim, sadece dışarıdan bakan bir okuyucuydum.