Yıldız Yalcın

Yıldız Yalcın
@Yldz79
Puan vermedi·448 syf.··
2019 21. kitabı
Şahin, düz olan kanadıyla ileriye doğru giderken, ters kanadıyla dengesini sağlar. Düz kanat özgürlüğü, ters kanat bağlılığın ifadesi. TŞK(Ters Kanatlı Şahin). Elbette, "O". Büyük önder Atatürk, ikinci dünya savaşından yıllar önce böyle TŞK gibi bir örgütü kuran ve Türkiye'yi yeni bir savaşa girmekten koruyan bir numaralı isimdir. "Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır. Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır. (Mithat Cemal Kuntay) İkinci Dünya Savaşı yılları... Yahudiler, Ermeniler, Milliyetçiler, Komünistler ve Şeriatçılar... Her köşesinde entrika, cinayet, gizli dosyalar ve karanlık adamların cirit attığı bir dönem... Balcıgil 'den yine sıkmayan, yormayan naif bir kitap daha okudum. Tarihe adını yazdırmış, ses getirmiş, ışık olmuş dönem insanlarının hikayelerini yazarımızdan okumayı seviyorum. Akılda kalıcı, kolay anlaşılır, yalın bir üslupla yazılmış;kronolojik bir kitap okumak isteyenler için tavsiyemdir. Teşekkür ediyorum ️️️
Ters Kanatlı ŞahinOsman Balcıgil · Destek Yayınları · 2017538 okunma
Reklam

Yıldız Yalcın

, bir kitap okudu
Puan vermedi·448 syf.··
2019 21. kitabı
Osman Balcıgil
7.7/10 · 538 okunma
Puan vermedi·343 syf.··
2019 20. kitabı
Roman, öykü, şiir, deneme, makale ve mizah konularında ;pekçok dile çevrilmiş 8 milyondan fazla baskı yapmış ünlü bir yazardır kendisi. Onu bilmeyen, okumayan, yazıp çizmeyen kalmamıştır malumunuz. O; insan demiş... O; kadın, erkek, çocuk biz beraberiz demiş sevmiş... O; önce vicdan demiş, hayvanı da ayırmamış sevmiş... Ayna olmuş... Dil olmuş... Ses ve ışık olmuş... Biz burdayız, biz buyuz demiş... "Başkalarının zavallılığına bakıp kendi haline şükredenlerden tiksiniyorum" der Dostoyevski anılarında. Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın, diyerek yaşattığımız yılanların bir sonraki hedefi olduğumuzun, ağlanacak halimize güldüğümüzün kanıtıdır bu kitap. Sınıfsal bilince sahip bir yazar, sınıfıyla özdeşleşmiş olduğundan yazılarında kırgınlıklarını, nefretini, kimini, öfkesini, hıncını, bilinçli bir şekilde olumlu yöne doğru aktarmakla güdümler kendisini. Yani; kendini anlatırken sınıfının(toplumunun) bir bütün olarak acılarını, sevinçlerini de anlatmış olur. İşte bu kitap ta hani dedik ya ; ağlanacak halimize gülüyoruz onun vücut bulmuş halidir. Yaşar okula gitmek ister ama ölüdür. Yaşar zorla da olsa askere gider, terhis olmak ister ama ölüdür. Yaşar babasının borçlarını öderken yaşar ama geriye kalan mirasına gelince ölüdür. Toplumun ve bürokrasinin çarpık taraflarını iğneleyici bir üslupla ortaya koymaktadır. Kimliği olmadığı için devlet onun yaşadığına inanmaz. Böyle bir kahramanın başından geçen komik ama bir o kadar da acı olayları anlatan yazar bir çırpıda okutturuyor kendini. Bir insan pekçok türlü ölür:Hukuki olarak ölür. Siyasi olarak ölür. Fizik ve psikolojik olarak ölür. İnsanın tam olarak yaşayabilmesi için bunların hepsinin birden yaşaması gerekir. Sevgiyle ve dostça kalın... Teşekkür ediyorum ️️
Yaşar Ne Yaşar Ne YaşamazAziz Nesin · Nesin Yayınevi · 200816,2bin okunma
Puan vermedi·80 syf.··
2019 19. kitabı
Sadece kendi dar elit çevresinin içindeki başarıya ve takdire önem vererek, yıllarını kibirle geçiren bir adamın yalnızlığının sessiz çığlıklarıyla dolu bir kitap. Para, başarı, statü... Kaderi tüm beklentilerini yerine getirmiş fakat bu alışkanlık hali giderek yaşamında heyecan eksikliğine, yaşamda tutkuyla yer alabilme yetersizliğine yani; bir nevi ruhsal iktidarsızlığa yol açmıştır. Birşeyler eksikti... İçinde özlemini çektiği, anlamlandıramadığı birşeyler eksikti, yoktu... Umarsız bir donukluk, acımasız, soğuk bir duygusuzluk yerleşmiş, ruhani çürümenin kötü kokusunu almış, hiçbir yere tutunmadan, hiçbir yerde köklenmeden, akan suyun üzerinde kayar gibi yaşayıp gidiyordu. Taki o geceye kadar... Taki toplumun atıkları dediği, alt tabakanın arasına karışıp kendi yansımamı buldum dediği geceye kadar. Yıllar süren duygusal uyuşukluktan sonra onların içinde kendimi açmam, kendi içimden fırlayıp çıkmam, bir sözcükle, bir bakışla kendimi anlatmam, dışıma tamam, kendimi elden çıkarmam, teslim etmem, basitleştirmem, çözmem gerektiğini hissediyorum diyor kahramanımız. Acı çekmek, aç kalmak, korkmak, sıradanlaşmak varoluşuna anlam katmıştır artık. Yeni bir "Ben" liğe bürünmüştür. Mutlu eden bir delilik halidir bu. İçini ısıtan, duygularını açan. Uyanış mucizesi... Zweig 'ten çarpıcı, sarsıcı bir ruh analizi daha. Zevkle okudum. Teşekkür ediyorum ️️ NOT:Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar️
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023171,8bin okunma