İnsan;içinde var olma kimliğini kazanmış ve egemen kültürünü içselleştirmiş bir toplumda,küreselleşmeyle beraber sürekli olarak ışık yılı niteliğinde ahlak yasalarının değişkenliğini gösteren modern toplum karşısında Platon'un mağara alegorisini yaşıyor,acı çekiyor.Çünkü,insan bu süreç içerisinde tüm ahlaki ölçütlerin yozlaştırıldığına tanık olur ve kendi doğasına(tabiatına) yabancı hale gelir.İşte bu da,sosyal nitelik statüsüne sahip olan insan denilen bireyin,ne denli yalnızlık psikolojisine girdiğini açık bir şekilde ifade ediyor.Evet!Modernleşti herşey! Ahlak,saygı,tevazu,bilgi,onur,gurur,kültür vs vs vs.!Yalnizlaştık,yabancılaştık,hapsolduk,değersizleştirildik ve onur ve gururu olmayan,somürülmüş bir malzeme olmuş bir şekilde kenara atıldık! Doğa,suratımızın içine bakıp ne kadar aciz ve bencil olduğumuzu haykırıyor!Oysaki biz ise,yalnızca varlığını kaybetmiş,kaybolmuş bir ruh gibi ölü nefesini çekiyoruz!
#Yunus #Ertaş