1929 yılında George Sylvester ona, keşiflerinin bir sezginin mi yoksa ilhamın mı ürünü olduğunu sorduğunda, Einstein, “ hayal gücümden özgürce faydalanabilecek kadar başarılı bir sanatçıyım, ki bence bu, bilgiden çok daha önemli bir şey. Bilgi kısıtlıdır. Hayal gücü ise dünyayı kuşatır, “ diye karşılık vermiş. Eğer hayal gücü olmasaydı, büyük bilim adamı düz Mantık’ın ve kolay erişilebilirlerin sınırları içinde tıkanıp kalmış olacaktı.