gündelik yaşantımızdaki bütün bu pislik ve iğrençlikler gereklidir, çünkü bunlar gübrenin kara toprağa dönüşmesi gibi zamanla faydalı bir şeye dönüşür.
Yüksekleri istemekle yıkımımı da istemiş oldum, beklediğim şimşek de sensin! Sen aramıza geldiğinden beri neyim ben? Seni kıskanmak beni yıkıma götüren.
Kasabada yaşamak boğucu ve sıkıcıdır; yüksek ideallerden yoksun olan toplum zorbalıkla, kaba bir sefahatle ve ikiyüzlülükle çeşitlendirilmiş cansız, anlamsız bir yaşam sürdürmektedir.