Yuşa

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
bir film önerisi
Size bir film önerisi ile gelmek istedim.Filmi ama Drama sevenler izlesin.Öyle bir film çünkü.Adı Kefernahum.Yeni bir film değil.2018 yapımı.İzleyenler kesinlikle vardır.En iyi film dalında Oscar a adayda gösterilmiş film.Duyulmamış, bilinmeyen bir film değil yani.Herşey çok mutlu gidiyor sanki gelmiş birde drama öneriyorsun da diyebilirsiniz.Sizde haklısınız.🤷🏽 2018 yılında çekilmiş bir film Kefernahum.Lübnan filmi.Nadine Labaki yönetmen, aynı zamanda filmde avukat olarak da kendine rolde vermiş.Doğal bir çekim tarzı var.Çekimlerde sadelik var.Zain isimli 12 yaşındaki erkek çocuğun hikayesini anlatıyor.Cocuk istismarı, aileye düşen görevler, mülteci sorunu, şiddet, hapis hayatı, yargılanma gibi ciddi konular etrafında dönüyor.Cannes film festivalinde 3 ödül almış ayrıca. Yönetmen Nadine Labaki filmle ilgili şöyle söylemiş : "Günün sonunda, çocuklar gerçekten çatışmalarımız, savaşlarımız, sistemlerimiz, aptalca kararlarımız ve hükümetler için çok yüksek bir bedel ödüyorlar. Sorun hakkında konuşma ihtiyacını hissettim ve düşündüm ki, eğer bu çocuklar konuşabilseydi ya da kendilerini ifade edebilselerdi, ne derlerdi? Onları görmezden gelen bu toplum bize ne söylerlerdi?" Kefernahum, Arapça da Kaos demek.4 milyon dolara çekilen film yaklaşık 70 milyon dolar kazandırmış yapımcısına.Yapımcısı Khaled Mouzanar filmi çekebilmek için evini ipotek ettirmiş.Tüm zamanların en yüksek hasılatlı Arap filmi ve tüm zamanların en yüksek hasılat yapan Orta Doğu filmi olmuş.Güzel yatırım.😇 Filmin baş karakteri olan Zain Suriyeli.Gerçekte de Suriyeli bir mülteci.Filmdeki rolü Türkiye ya da İsveç e gitmek istiyor.Bu kısmı bende nedense bir tebessüm oluşturdu.Zain, filmden sonra ailesi ile birlikte Norveç tarafından sığınma hakkı tanınmıştır.Halbuki biz filmden önce de alırdık. 😌
Film
Yuşa
Bu filmden çok etkilenmiştim.net hatrlayp hiç unutmadığm tek bir şey var hakime: ailemden davacıym beni neden dünyaya getirdiler demesiydi.Günlerce aklmdan çıkmadı.
Çok abartıldığını düşündüğünüz kitap hangisi?
Anket
Yuşa
Hayla yazılmadı ama Benim hayatım 😞
#1EylülDünyaBarışGünü
Bugün günlerden Dünya Barış Günü. Umarım dünyamızın santim santim her karışına barış gelir. İnsanlar ölmez. Zaten yeterince acı ve ızdıraba gark olduk. Umarım daha adîl yönetici ve yönetim sistemiyle yönetiliriz. Ve umarım eğitim sistemimiz ve ekonomimiz düzelir. Bu iki kurum şuan berbat bir halde. Barışla kalın...
Tarih
Yuşa
Her barış bir savaş daha demektir. Çünkü önce barış yapilıyor sonra muhakkak bir taraftan bir taraf barışı bozdun diye savaşa tutunuyor. Allah barışı daim kılsn 😕