"Olur biter ,geçen gider
Ama canımı yaka yaka yutkunduğum şeyler var.
Olup bitmeyen
Geçip gitmeyen
Zaman zaman yine uykusuzluk çekiyorum ama ,
Çokta takılmıyorum artık bu uyku konusuna
Uyuyunca geçmeyen şeylerin olduğunu anladığımdan
Bu yana."
~Cahit Sıtkı Tarancı ~
Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan ?
Bu güler yüzlü adam ben değilim.
Yalandır, kaygısız olduğum yalan.
~Cahit Sıtkı Tarancı~
Neylersin ölüm herkesin başında .
Uyudun uyanamadın olacak.
Kim bilir nerde , nasıl , kaç yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak,
Taht misali musalla taşında.
~Cahit Sıtkı Tarancı~
"Artık dersleri düşünmeye başlamışlardı! Ne çabuk unutuyorlardı! Ama Nemecsek öldüğü hâlde öğretmenleri Rácz yaşıyor, Latince dersleri devam ediyordu.En önemlisi, kendileri de hayattaydılar."