"Ayağına batan dikenler Gül'ün habercisidir" der, Mevlânâ celaleddin Rûmi Hz.
Aydınlığa varmak için karanlıktanda geçmek gerekiyor. Yaşadığımız şeyler bize ileride ışık olur, yön verir hayatımıza. Buna kimisi tecrübe der, kimisi farkındalık. Benim kanaatimce, yaşadığı şeyleri görüp anlamdırırsa insan, insan olur. Ayağına takılan taşlar, yoluna çiken dikenler, canını sıkan tüm hadiseler olgunlaştırır aslında insanı. Bu dikenleri, güle ulaşmak için bir basamak olarak görmek lazım. Ancak o zaman kazanını oluruz bu yarışın...