İnsanın birçok düşmanı vardır. Bunlardan belki de en büyüğü nefsidir. Daha sonra kötü arkadaş ve şeytan gelir. Kötü arkadaş ve şeytan da nefse tesir ederek insana zarar vermeye çalışırlar
İmam Gazali bu durumu "Ya nefsinle meşgul ol ya da nefsini ıslah ettikten sonra başkasıyla meşgul olan biri ol! Sakın kendi nefsinle meşgul olup onu ıslah etmedikçe, başkalarıyla meşgul olan tiplerden olma!" şeklinde güzel bir vecizle dile getirmiştir.