Tramvaya binersin, biletçi yok. Kontrolör yok.Parayı kutuya atarsın dilediğin yere gidersin. Finli bir öğretmen bunun nedenini şöyle açıkladı:" Rusya'da,Avrupa'da olduğu gibi halka güven olmadığı için bilet satılırsa, kontrolör konursa ya kontrolörü kim denetlesin? Biz kontrolöre değil, halka,insana inanırız..."
Türk bürokratik yapısına ince göndermeler taşıyan eleştirel bir eserdir. Kara mizah denilince akla gelen ilk isimlerden Aziz Nesin'in imzasını taşımaktadır.