Zübeyde Başar

4/10
4/10
·328 syf.··
2023 427. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Temmuz 2023 07:58
Ahhh bu kitap!!!!İncelemelerde önüme düşen merak ettiğim bir kitaptı ve sonunda yaşamış olduğum reading slump durumuna bir merhem olur diye başlamıştım ama saolsun daha beter oldum.! Yoruma geçersek; Percy ve Sam’in 13 yaşında bir yaz tatilinde başlayan ve yetişkinliğe uzanan hikayesini okuyoruz.Aslında bu tarz yetişkinliğe geçiş hikayelerini çok severim.İnişler,çıkışlar olur ,dram vardır ,ilk aşk vardır ve duygular yoğundur.Bu kitaba o yüzden hevesle başlamıştım.İlk sayfalarda çok içine giremedim sonra açıldı ama bende muhakkak bir patlak verecek korkusu oluştuğu için kitap boyu gergindim. Sam ve Percy çok fazla kafa karıştıran karakterlerdi.Birbirlerini bu kadar sevip açılamamaları, Sam’in pasifliği ve Percy’nin kaprisleri beni yordu.Yazar kitabın başlarında zaten malum şahısla ilgili bir sıkıntı oluşturacağı izlenimini vermişti ama yok canım benim hüsnü kuruntumdur inşallah deyip durdum yine de maalesef tahmin ettiğim şey gerçekleşti. Bazı sınırlar vardır aşılmaması gereken bu evrenseldir, asla ama asla kabul edilemez.Bu kitap o çizgiyi aşmış, sonra nasıl normalleştirildi ve üstü kapatıldı ben çözemedim.Yazarın kurguyu bu şekilde yönetmeyi seçmesi bence kitabı çok fena batırmış.Ben tabi ki bunu hazmedemediğim için 4 verdim.Başka bir şekilde veya kişi ile olsaydı belki tolere edebilirdim.7-8 lik bir kitap olurdu.Benim gibi Midesi hassas olmayanlara önerebilirim.Yazarın bir kitabı daha çevrilecekmiş ,elime düşerse yüksek ihtimal okurum ama inşallah böyle bir facia yoktur. İyi okumalar
Her Yazın ArdındanCarley Fortune · Nemesis Kitap · 2023611 okunma
Zübeyde Başar
Tahmin edeyim, aldatma mı var içinde? 🥲
Reklam
3/10
·400 syf.··
2022 28. kitabı
Ne amaçla yazıldı, ne amaçla basıldı bilmiyorum. Çok fazla tetikleyici unsur var. Tek temennim çocukların eline geçmemesi. Ama maalesef pdf halini bulup yine de okuyorlar. Çok üzücü...
Edebiyat
Adeline’ın PeşindeH.D. Carlton · Lapis Yayınları · 20221,456 okunma
Smy isimli okura yanıt verildi
Zübeyde Başar
Maalesef😔
Amatörce işlenmiş güzel bir konu basit diyaloglar ve asla şiplemediğim ikili
5/10
·458 syf.··
2023 1. kitabı
Amatörce yazıldığını düşünüyorum. Konusu güzeldi ama diyaloglar ve işleniş biçimi çok basitti. Kerri Maniscalo okumamış olsaydım gothikana güzel gelebilirdi ama o kadar da beğenemedim. Ana karakterler arasındaki çekim beni çekemedi… ikisi bir araya geldikçe göz devirip durdum. Öğretmen-öğrenci ilişkisi olmasından mı bilmiyorum ama ikisini hiç yakıştıramadım. Kitabın başından beri öğrenci öğretmen ilişkisinin akademide yasak olduğu vurgulanıp durdu ama Cor’un öğretmeni Vad’ı gördüğü ilk andan beri onu arzulamasını engellemedi. Onca uluorta (kütüphanede) görüşmeleri ve cinsel birliktelik yaşamaları… yani ne diyeyim bir kere bile mi yakalanma durumuyla yüz yüze gelmezsiniz. Üstelik ikili sınıfta ilk karşılaştığında kızın arkadaşları bile aranızda cinsel çekim var diye konuşup durdu. Ay dayanamıyorum daha yazmaya çok amatörceydi işte kimse kusura bakmasın okuduklarımla tabii ki kıyaslayacağım para verip aldım ben bu kitabı keşke elimden çıkarabilsem.
GothikanaRuNyx · Independently published · 20211,876 okunma
Zübeyde Başar isimli okura yanıt verildi
Zübeyde Başar
mel teşekkür ederim
Amatörce işlenmiş güzel bir konu basit diyaloglar ve asla şiplemediğim ikili
5/10
·458 syf.··
2023 1. kitabı
Amatörce yazıldığını düşünüyorum. Konusu güzeldi ama diyaloglar ve işleniş biçimi çok basitti. Kerri Maniscalo okumamış olsaydım gothikana güzel gelebilirdi ama o kadar da beğenemedim. Ana karakterler arasındaki çekim beni çekemedi… ikisi bir araya geldikçe göz devirip durdum. Öğretmen-öğrenci ilişkisi olmasından mı bilmiyorum ama ikisini hiç yakıştıramadım. Kitabın başından beri öğrenci öğretmen ilişkisinin akademide yasak olduğu vurgulanıp durdu ama Cor’un öğretmeni Vad’ı gördüğü ilk andan beri onu arzulamasını engellemedi. Onca uluorta (kütüphanede) görüşmeleri ve cinsel birliktelik yaşamaları… yani ne diyeyim bir kere bile mi yakalanma durumuyla yüz yüze gelmezsiniz. Üstelik ikili sınıfta ilk karşılaştığında kızın arkadaşları bile aranızda cinsel çekim var diye konuşup durdu. Ay dayanamıyorum daha yazmaya çok amatörceydi işte kimse kusura bakmasın okuduklarımla tabii ki kıyaslayacağım para verip aldım ben bu kitabı keşke elimden çıkarabilsem.
GothikanaRuNyx · Independently published · 20211,876 okunma
Zübeyde Başar
İncelemede Kerri Maniscalo'nun hangi kitabından bahsettiniz acaba?
9/10
·552 syf.··
Beğendi
·
2021 68. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2021 23:27
Kitap çıkalı çok olmadığından "Kitap çıktığından beri aşırı merak ediyordum" desem çok etkili olmaz sanki ama öyle :) Kitap çıktığından beri aşırı merak ediyordum. Karakterlerden ve konudan birazcık bahsedeyim. Zafira'nın yaşadığı bölgede kadınlara değer verilmiyor. Hatta halife ülkedeki büyünün gitme sebebinin Kadim Kız Kardeşlerin kadın olması olduğunu düşünüyor. Zafira da uzun bir süredir halkını beslemek için erkek gibi davranıp Arz denen, girenin geri dönmediği ormana gidip avlanıyor.  Nasir ise babası (yani sultan) kimi isterse onu öldüren, korkak bir canavar olduğunu düşünen bir prens. Bazı nedenlerden dolayı bu iki karakterimiz yıllar yıllar önce kaybolmuş büyüyü almak için tehlikeli yaratıklarla dolu Sharr adasına gidiyorlar. Hem Zafira'yı hem de Nasir'i çok sevdim. Zafira çok güçlüydü ve beni kendisine hayran bıraktı. Nasir'e çok üzüldüm. Ne zaman "Ben korkak biriyim", "Babamın dediği gibi mankafayım", "Bir canavarım" gibi şeyler söylese tokat atıp "Kendine gel" demek, sonra da sarılmak istedim. Özellikle de ağladığı sahnede o kadar çok üzüldüm ki :( Yan karakterleri de sevdim. Altair'e karşı ne hissettiğimi tam bilmiyorum aslında. Başta nefret ettim. Sonrasında ise bir sevdim, bir nefret ettim. Şimdilik nötr diyebiliriz sanırım.  Kitabın 1. kısmı daha çok ana karakterleri ve evreni tanıma üzerine. Yaklaşık 200 sayfa boyunca Nasir ve Zafira'nın hayatını, neden büyünün kaybolduğunu, ormanı, karakterlerimizin göreve seçilme ve yola çıkma kısımlarını okuyoruz. Kitabın 2. kısmındaysa Sharr adasına ulaşmalarını, bir şekilde karşılaşmalarını ve başlarına gelen olayları okuyoruz.  Kitabın 3. kısmı ise benim en sevdiğim kısım oldu. Çok heyecanlandım, üzüldüm, sinirlendim. Özellikle son 100 sayfada resmen çıldırdım.  Kitabı dolu dolu aşk okumak için aldıysanız çok
Ateşin PeşindeHafsah Faizal · Yabancı Yayınları · 2021522 okunma
Zübeyde Başar isimli okura yanıt verildi
Zübeyde Başar
Ay anladım, teşekkür ederim 😂🤍