Zübeyde Başar

9/10
·552 syf.··
Beğendi
·
2021 68. kitabı
·
32 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2021 23:27
Kitap çıkalı çok olmadığından "Kitap çıktığından beri aşırı merak ediyordum" desem çok etkili olmaz sanki ama öyle :) Kitap çıktığından beri aşırı merak ediyordum. Karakterlerden ve konudan birazcık bahsedeyim. Zafira'nın yaşadığı bölgede kadınlara değer verilmiyor. Hatta halife ülkedeki büyünün gitme sebebinin Kadim Kız Kardeşlerin kadın olması olduğunu düşünüyor. Zafira da uzun bir süredir halkını beslemek için erkek gibi davranıp Arz denen, girenin geri dönmediği ormana gidip avlanıyor.  Nasir ise babası (yani sultan) kimi isterse onu öldüren, korkak bir canavar olduğunu düşünen bir prens. Bazı nedenlerden dolayı bu iki karakterimiz yıllar yıllar önce kaybolmuş büyüyü almak için tehlikeli yaratıklarla dolu Sharr adasına gidiyorlar. Hem Zafira'yı hem de Nasir'i çok sevdim. Zafira çok güçlüydü ve beni kendisine hayran bıraktı. Nasir'e çok üzüldüm. Ne zaman "Ben korkak biriyim", "Babamın dediği gibi mankafayım", "Bir canavarım" gibi şeyler söylese tokat atıp "Kendine gel" demek, sonra da sarılmak istedim. Özellikle de ağladığı sahnede o kadar çok üzüldüm ki :( Yan karakterleri de sevdim. Altair'e karşı ne hissettiğimi tam bilmiyorum aslında. Başta nefret ettim. Sonrasında ise bir sevdim, bir nefret ettim. Şimdilik nötr diyebiliriz sanırım.  Kitabın 1. kısmı daha çok ana karakterleri ve evreni tanıma üzerine. Yaklaşık 200 sayfa boyunca Nasir ve Zafira'nın hayatını, neden büyünün kaybolduğunu, ormanı, karakterlerimizin göreve seçilme ve yola çıkma kısımlarını okuyoruz. Kitabın 2. kısmındaysa Sharr adasına ulaşmalarını, bir şekilde karşılaşmalarını ve başlarına gelen olayları okuyoruz.  Kitabın 3. kısmı ise benim en sevdiğim kısım oldu. Çok heyecanlandım, üzüldüm, sinirlendim. Özellikle son 100 sayfada resmen çıldırdım.  Kitabı dolu dolu aşk okumak için aldıysanız çok
Ateşin PeşindeHafsah Faizal · Yabancı Yayınları · 2021522 okunma
Zübeyde Başar
Merhaba. One bed trope ne demek, merak ettim
Reklam
10/10
·458 syf.··
2022 42. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2022 04:58
“This will last until the day roses on my grave stop sharing roots with the roses on yours,” he declared. “I will have you even in death, little witch. I am your beast. I am your madness. And you, you’re my afterlife.” O kadar güzeldi ki… Kitabın gotik evrenine, o karanlık ve kasvetli havasına bayıldım. Beni tamamen içine çekti resmen. Corvina ve Vad için diyecek tek kelimem bile yok.Mükemmellerdi️‍ Keşke Vad bana da bir kez ‘Little Crow’ dese🫠 Tahmin ettiğim olaylar olduğu kadar edemediklerim de oldu. Ve her öğrendiğim detayda o kadar şaşırdım ki… Özellikle son kısmında hiç öyle olacağını beklemiyordum. Biraz daha fantastik olabilir mi belki diye düşünmüştüm ama tamamen başka bir şey çıktı, yine de bayıldım⭐️
GothikanaRuNyx · Independently published · 20211,876 okunma
Zübeyde Başar isimli okura yanıt verildi
Zübeyde Başar
Teşekkür ederim 🖤
10/10
·458 syf.··
2022 42. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Nisan 2022 04:58
“This will last until the day roses on my grave stop sharing roots with the roses on yours,” he declared. “I will have you even in death, little witch. I am your beast. I am your madness. And you, you’re my afterlife.” O kadar güzeldi ki… Kitabın gotik evrenine, o karanlık ve kasvetli havasına bayıldım. Beni tamamen içine çekti resmen. Corvina ve Vad için diyecek tek kelimem bile yok.Mükemmellerdi️‍ Keşke Vad bana da bir kez ‘Little Crow’ dese🫠 Tahmin ettiğim olaylar olduğu kadar edemediklerim de oldu. Ve her öğrendiğim detayda o kadar şaşırdım ki… Özellikle son kısmında hiç öyle olacağını beklemiyordum. Biraz daha fantastik olabilir mi belki diye düşünmüştüm ama tamamen başka bir şey çıktı, yine de bayıldım⭐️
GothikanaRuNyx · Independently published · 20211,876 okunma
Zübeyde Başar
Tek kitap mı yoksa seri mi?
1000Kitap Tarihinde Bir İlk!
"Takipçi elli bin! Yolun yarısı eder Dante gibi ortasındayız profilin" Cahit Sıtkı Tarancı Arkadaşlar bugün inanılmaz bir şey oldu... 😱 1000kitap tarihinde 50 bin okura ulaşan İLK aile olduk! İlk olmak her zaman güzeldir. 5 yıl önce buraya ilk katıldığımda kitap yorumlarımı sadece birkaç kişi okuyup geçiyordu. İnsanın çalışma, sevgi ve bilgiyle yapamayacağı şey yok gerçekten. 1000kitap’a değer kattığınız ve beni takip etmeye değer birisi olarak gördüğünüz için minnettarım. ❤️ Nasıl ki bir insanı tanımak yeni bir dünyayla tanışmak ise, kitap okumak da benim için öyle. Kitapları hâlâ ilk günkü heyecanımla okumaya devam ediyorum. Umarım sizlerle beraber yepyeni kitaplar keşfedip kitap kültürümüzü genişletmeye her daim devam edebiliriz. Dipnot: Sahte alıntılara dikkat edelim :p
Edebiyat
Zübeyde Başar
Tebrik ederim 📚
Adeline'in Peşinde kitap yorumu
Puan vermedi·649 syf.··
2022 34. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2022 16:31
Bu kitaba yorum girmek ve girmemek kendi içinde yaşadığım çok büyük bir çelişkiydi. Ancak kitap olduğundan farklı lanse edilip alıcılar aslında ne aldığını bilmediği için ben de bunu paylaşma gereği duydum ki insanlar ne alacağının farkında olsun. Bu yorumdan sonra alıp almamak size kalmış. Ben neden okudum derseniz? Yeni çıkacak bir kitap olduğu için ve tür ilgimi çektiği için bakayım dedim. Spoiler başlıyor dediğim yere kadar spoiler yok. Öncelikle şunu demeliyim türe hakimim daha önce bu türden kitapları okudum. Bu kitabın türün tek temsilcisi olmadığını unutmamak gerek. Dark Romance başlığı altındaki kitapları da bu kitap ile sınıflandırmamak gerek. Kitapla ilgili pek çok problem var bunlardan ilk başı kadın karakterin stalklanmaktan zevk duyması. En başından beri böyle hissediyor normal dışı olarak. Ayrıca yaşanan olayları gurura ve güç gösterisine bağlayarak kendisi inatlaşmaya giriyor... Bu durumu spoiler içeren alanda daha ayrıntılı yazdım. 2. ve en en en büyük sorunsa tecavüzün romantikleştirilmesi. Kitaplarda taciz, tecavüz olması ilk tercihim olan bir konu kesinlikle değil ama hani var, olur bu. Okursun ama kitaplarda bu romantikleştirilmez, psikoljik veya dramatik olarak ele alınabilir. Bu kitabın en en büyük sorunu buydu. Romantiklestirdi ve normalleştirildi. Kitabın içerisinde defalarca taciz, benim okuyabildigim kadarındaysa üç kere tecavüz vardı. +18 demek yazılan tecavüz sahnelerini sebepli kılamaz. Bdsm, fantazi demek bu olayı normalleştiremez. Kitabın başındaki tetikleyicilere de Rıza dışı ilişki yazmak bunu yazmaya yol vermemeli diye düşünüyorum. Bu olay her ne kadar gerçek hayatta tiksinç bir durumsa kitapta da öyle. Günümüzde okuduğumuz kitaplar peri masalından hallice, her şey güzel olmayacak tabii ki de. Asıl normali olmaması ancak
Roman
Haunting AdelineH.D. Carlton · Independently published · 20211,456 okunma
Zübeyde Başar
Bildiklerini paylaştığın için teşekkür ederim. Bu kitabın basılmasına nasıl izin verildi şaşıyorum açıkçası. Instagram yorumlarında bu kitabı güzelleyen çok insan var ve eminim birçoğu kitabı daha okumamıştır.