Az-Hakan Günday
Bugün hayatımda yeri çok büyük olan bir kitap ile geldim. AZ. evet az " küçük bir kelime. Sadece A ve Z. Sadece iki harf. Ama aralarında koca bir alfabe var."
.
Kitap 2 Derda'yı anlatıyor. 11 yaşında tarikata gelin olan Derda , gaspcı bir babanın ve hasta bir annenin oğlu mezarcı Derda... Derda'ları mezar başında buluşturan Oğuz Atay...
.
Şunu söylemeliyim ki okuması çok zor bir kitap ama bir yandan da çok akıcı. Son derece rahatsız edici sahneler içermekte. Tecavüz, cinayet, kan, istismar, vahşet...
Kesinlikle yaş sınırı bulunması gerektiğini düşünüyorum. Kendim de erken yaşta okuduğum için olsa gerek travmalar yarattı ve büyük acılar yaşattı.
.
2 sene önce okumaya başladığımda; kitaplarda sevdiğim sözleri, ilgimi çeken ayrıntıları vs. Post-it ile işaretlerdim. Ancak daha ilk sayfalardan elime kalem almam gerektiğinin farkına vardım. Çünkü işaretlemelere post-it yetmezdi. Aldım elime kalemi çizdim. Yetmedi yazmaya başladım.
O kadar değişik tesadüflerle karşılaştım ki kitap boyunca etkisinden çıkamadım ve en sonunda ana karakterimiz 1. Derda ile rüyamda buluştuk. Çok zordu ona yardım edememek. Çektiği acılar yüreğime işlemişti.
Ruhunuz izin veriyorsa bu kitabı okumak için 1 dakika dahi beklemeyin derim.
.
"Stanley'nin büyümesi durmuştu. büyüyemeyen bütün insanlar gibi kurduğu hayallerin içinde yürüyen Stanley'nin ayağı bir çukura girip de tabanı gerçeğe değince canı yanmaya başlamıştı. Yaşı ilerledikçe ve büyüyemedikçe o can yanmasını daha da çok hissediyordu."