Herkese selam. Ahmet Hamdi Tanpınar'dan okuduğum ilk kitap olan Saatleri Ayarlama Enstitüsü hakkında konuşalım.
Osmanlı'nın sonu Cumhuriyet'in başı; o zamandaki toplum yapısını, toplumdaki farklı kesimlerin yaşantılarını,Türk edebiyatında adını çokça duyduğumuz karakterlerden biri olan Hayri İrdal baş karakteri ile; eski ve yeni arasında sıkışıp kalmayı, bocalamayı,asimile olmayı bu kitapta çok rahat bir şekilde görüyoruz. Doğu ve batı kültürüne dair izlerin bulunduğu bu kitap 22 dile çevrilmiş. Roman; " "Büyük Ümitler, Küçük Hakikatler, Sabaha Doğru, Her Mevsimin Bir Sonu Vardır" başlıkları altında 4 bölümden oluşmaktadır.
Çok ağır bir dili olduğunu söyleyen çoğu okurun aksine ben çok akıcı buldum eseri. Yer yer mizahın olduğu ,geçmişle bugünün kıyaslamasını yapabileceğiniz ve birçok hayat tecrübesini benimseyeceginiz bir kitap. İçinde yaşadığımız zamanın getirilerine ayak uydurabiliyor muyuz, bu bence üzerine düşünülmesi gereken bir konu. Kitabı okurken hep buna dikkat ettim. Zaman kavramı, bizim bu hayattaki en değer verdiğimiz şey olması gerekirken; en çok göz ardı ettiğimiz, bilinçsizce geçirdiğimiz, çoğu zaman yakındığımız bir kavram! maalesef. Ben çok severek okudum, bana birçok şey kattığını düşünüyorum. Herkesin bu kitapla tanışması gerek. Gerçekten çok zengin bir kitap. Doğu Batı kültürü, insanların hayat mücadelesi, yaşadığı dönemin konuları, yine insanların birbiriyle olan ilişkileri gibi konulardan eminim bir şeyler kapabiliriz. Şimdiden iyi okumalar hoşça kalın.