Zeyn

Zeyn
@Zeiqwr
Ateşe merak duyan 4 kelebeğin hikayesini bilir misin?
Beyaz Kağıt
Bi' beyaz kağıda her şey yazılabilir, Senin dışında. Güzelliğine benzetme bulmak zor. Bi' şiir istersin, İçinde benzetmeler olan. Kusura bakma sevgili, Heybemde sana benzeyecek kadar güzel bi' şey yok.
Şiir
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ateşe merak duyan 4 kelebeğin hikayesini bilir misin?
Bi' zamanlar 4 kelebek ateşin sırrını çözmeye karar vermişler, sonra hep beraber yanan bi' ateşin yanına gitmişler. Aralarında konuşurlarken 1.kelebek: "Önce ben gideceğim ve ateşin sırrını çözüp size de söyleyceğim." demiş ve gitmiş. Şöyle bi' ateşin etrafında dolanmış, gelmiş. Arkadaşlarına: "Ben ateşin sırrını çözdüm: Ateş ışık yayan bi' şey." demiş. Kelebekler buna ikna olmamışlar. Ateşin bundan daha büyük bir sırrının olduğunu düşünmüşler. Sonra 2.kelebek: "Ben gideceğim, ateşin sırrını çözeceğim ve size söyleyeceğim." demiş ve gitmiş. Ateşe biraz daha yaklaşarak bi' tur atmış ve gelmiş. Arkadaşlarına: "Ben çözdüm ateşin sırrını: Ateş ısı veren bi' şey" demiş. Kelebekler buna da ikna olmamışlar. 3.kelebek: "Ben gideceğim ve ben ateşin sırrını çözeceğim." demiş ve gitmiş. 3. kelebek biraz daha cesaretliymiş. Ateşe yaklaşmış, o kadar yaklaşmış ki ateşin yalımı kelebeğin kanatlarını yalayıp geçmiş. Kelebek döndüğünde arkadaşlarına: "Asıl ben, ben çözdüm ateşin esrarını" demiş büyük bir heyecanla "Ateş, yakıcı bi şey." demiş. 4. kelebek ikna olmamış bir türlü. Ateşin asıl sırrının bu olmadığını düşünmüş inatla. Birden arkadaşlarının yanından ayrılmış ve ateşe doğru gitmeye başlamış. Arkadaşları ne olduğunu anlayamamışlar bile. Sadece izlemeye başlamışlar. 4. kelebek önce ateşin etrafında bir tur atmış. Sonra bi' tur daha ve bi' tur daha. Her seferinde ateşe daha çok yaklaşıyormuş. Artık o kadar çok yaklaşmış ki alevler kanatlarını kavurmaya başlamış. Ateşin etrafında son bi' kez daha dönmüş ve ateşin içine kendisini bırakmış. Küçük bir parıltı yanıp sönmüş ateşin içinde. Ateşin hakikatte ne olduğunu sadece bu kelebek anlıyor tabiki. Geri gelip arkadaşlarına ateşin ne olduğunu anlatamıyor, zaten anlatması da gerekmiyor. Çünkü; ateş aşktır ve anlatılmaz, sadece
Hikaye
Yalnız Balina
Yalnızlık... Bu kelime bir çok şey barındırır içinde. Bir çok duygu ve düşünce barındırır. Ama asla kimse için aynı değildir. Ve insanlar bu duygudan kurtulmak için çeşitli şeylere başvuruyorlar. Bu çabaları ne kadar doğru veya işe yarıyor mu orasını bilmem ama doğuştan yalnız olanlar o kadar da şanslı olamıyorlar bazen. Tıpkı denizin derin suları altında yaşayan yalnız balina gibi... Okyanus bilimciler 1989 yılında pasifik okyanusunda yaptıkları bir araştırma sırasında bir ses duymuşlar. Araştırmacılar ilk başta bu sesin kambur balinalardan geldiğini düşünse de yanılmışlardı. Çünkü kambur balinaların söylediği şarkılarından daha farklıydı bu ses.. Normal balinalar 12 ile 25 hertz arasında bir şiddette ses çıkarırken, bu şarkı 52 hertz seviyesinde söyleniyordu. Okyanus bilimciler bu farklı balinanın sağır olduğunu düşündüler ilk başta. Ama 20 yıllık çalışmaların sonunda bu farklı balinanın her şeyini incelediklerinde onun sağır olduğu düşüncesinde de yanıldıklarını anladılar. Aslında şarkısının farklı olmasının ve sesini duyurmak için verdiği bu çaba sadece yalnızlığından kaynaklanıyordu. Çünkü diğer balinalar onu duyamıyordu.. Seslendirdiği yalnızlık şarkısını bir türlü anlayamamış ve duyamamışlardı. O yüzden hiç bir balina onun bu şarkısına cevap verememişti. Çünkü o farklıydı.. Farklı olduğu gibi de tekti.. Yani yalnızdı.. Bundan dolayı iletişime geçebileceği hiç kimsesi yoktu. Ne bir sürüsü, ne de bir eşi.. Tek başına denizin derin sularında yalnızlık şarkısını söyleyerek gezindi yıllarca. Şuan ise hala sesini ve şarkısını duyurabileceği bir balina arıyor.. Yalnız başına denizlerde gezen bu farklı balinaya dünyanın en yalnız balinası adı verilmiş...
Hikaye