ZÜBEYDE BOZTEMİR

ZÜBEYDE BOZTEMİR
@Zeristan
Seçim Sizin Kitap Sizin!
Merhaba Kıymetli Arkadaşlar, Doktoraya hazırlandığım için bir süre eskisi kadar çok okuyamayacağım. Ama en azından ayda bir "başyapıt" bitirmek istiyorum. Bir tarama yaptım ve elimde olan, başarılı olduğunu düşündüğüm, siz değerli okurlardan da yüksek puan alan beş eser derledim. Aralık ayı -yılın son kitabı- sizce hangisi olmalı? 📔Martin Eden: 9,2 📕Oblomov: 9,1 📓Serenad: 9,1 📘Şu Çılgın Türkler: 9,1 📗Dorian Gray'in Portresi: 8,8 Yalnızca kitap ismi yazabilir ya da neden o eseri seçmem gerektiğini belirtebilirsiniz. Haklarında yapılan incelemeleri de genel itibariyle okudum tabii ki. Amacım sizlerle iletişim kurarak kitabımı seçmek! Kitabı bitirdiğimde seçimime vesile olan bir arkadaşa hediye edeceğim. Şimdiden teşekkür ediyorum. Bana çok şey kattınız. Dipnot: Kargo ücreti tarafımdan karşılanacaktır. Dipnot2: Okuma sürecime eşlik ederseniz ne kadar mutlu olacağımı kelimelerle tarif edemem!
1000Kitap
ZÜBEYDE BOZTEMİR
Martin Eden/ hırs başarı aşk ölüm yaşam ... üzerine
Reklam
9/10
·200 syf.··
Beğendi
·
2021 14. kitabı
Bir çırpıda okuyacağımı bilsem daha önce okumaz mıydım, tesadüfen bir yerde gördüm hemen bir bakıp geri veririm dedim, içinden bir iki sayfa okuduktan sonra bu bir kaç gün bende kalsa olur mu dedim, bu sabah uyandığımda kahve yapmak için mutfağa giderken kitaba gözüm ilişti. Kahve bitinceye kadar kitapta beş on sayfa okudum, 30 dakika kahvaltı arası dışında elimden bırakamadım, kitap bittiğinde saat 13.00 civarıydı. Bitince bir solukta okumak buymuş dedim. Yazıldığı dönemin en iyilerinden biri olduğunu okuyunca anlayacaksınız, İstanbul'un Alaturka ve Alafranga yönlerini batı eğitimi almış bir Türkün dilinden olağan sadeliğiyle anlatmış ve dili o kadar akıcı ki sanki sizinle konuşuyormuşcasına entelektüel bir sohbet gibiydi ve bitiverdi bir anda. Bir kahve içelim biraz daha anlat diyeceğiniz kadar samimi bir kitap. İyi okumalar....
Felatun Bey ile Rakım EfendiAhmet Mithat Efendi · Dergah Yayınları · 201428,2bin okunma
ZÜBEYDE BOZTEMİR
😂👏👏👏
BİR KAÇ İYİ FİLM :))
Film önerisi isteyenlerin ilgisini çekeceğini düşünüyorum.. 1- Yağmur Adam (Otizm) 2- Benim Adım Sam (Zeka geriliği olan bir baba ve kızı) 3- Sol ayağım (Fiziksel engeli olan bir adam) 4- Guguk Kuşu (Psikiyatri kliniğinde geçen olaylar) 5- Aklım Karıştı (Psikiyatri kliniğinde geçen olaylar) 6- Akıl Oyunları (Şizofreni) 7- Wilber Ölmek istiyor (İntihar ve Depresyon) 8- İçimdeki Deniz (Ötenazi isteyen bir adam) 9- Kimlik (Çoklu kişilik bozukluğu) 10- Şanslı 11- Atlı Karınca 12- Zenne 13- Siyah Kuğu (Mükemmliyetçilik psikolojik gerilim) 14- Gözlerimi de Al (Karı koca ilişkisi) 15- Karanlıktakiler (Sosyofobi- cinsel taciz) 16- Otomatik Portakal (Vicdan deneyi- vicdan var mıdır? var edilebilir mi?) 17- Sineklerin tanrısı (İnsanların medeniyetten uzaklaştıklarında “id” lerinin nasıl devreye giridğini anlatıyor) 18- Babam Büfe (Fakir bir aile yapısı) 19- Benny’nin Videosu (Psikolojik gerilim – Aile ilişkileri) 20- Funny Games (Psikolojik gerilim – Aile ilişkileri) 21- Hayat güzeldir (Nazi Almanyası, baba oğul ilişkisi) 22-İnsomnia (Polisiye , gerilim uyuyamayan bir polisin maceraları) 23- Akıl defteri (Hafıza Kaybı) 24- Tehlikeli ilişki (Freud- jung) 25- Dövüş kulübü (Saldırganlık) 26- Ceket (Psikolojik gerilim) 27- Truman şov (Kurgu bir yaşamda insan psikolojisi) 28- Makinist (Uykusuzluk problemi- insomnia)
ZÜBEYDE BOZTEMİR
Teşekkürler. Faydalı oldu
Küçük bir muhabbet
Katıldığım pek çok ortamda Kürtlerin en çok yaptığı muhabbet "sizin orda bu ne diye geçiyor?" Kürdçe(kurmancî)' nin zengin şive ve ağız farklılıkları ortaya çıkıyor. Küçük bir örnek "konuşmak" fiili üzerine: Axaftin Peyivandin Xeberdan Şitexilandin Qise kirin şor kirin Şora kirin Galgal kirin Qezî kirin Sizin yörede hangisi kullanılıyor yöreyi yazarak belirtin. Ya da bunların dışında da kullanılan varsa öğrenmiş olurum 😃
ZÜBEYDE BOZTEMİR
Şor kırın. Adıyaman