Kendi kendine yapılan hesaplaşmalarda herkes aldığından çok verdiği sanısındadır. Bilinçli düzeyde verme amacıyla yapılan çoğu davranışın aslında almaya yönelik olduğu fark edilmez.
''Ben'' ve ''o'' ilişkisi yerine, ''ben'' ve ''o'' ilişkisi görüntüsünde aslında ''ben'' ne ''ben'' ilişkileri kurabilen bir insan olarak yaşamını sürdürür. ''Ben'' ve ''ben'' ilişkisi ise maskelenmiş bir yalnızlığın anlatımıdır ve narsisizm sözcüğüyle adlandırılır.