Yeni dünya düzeni.. insanın en büyük düşmanı ondan geri kalmış başka insandır. Devletin ayrıca bir şey yapmasına gerek kalmıyor. Gözlerini açıp gökyüzüne bakmayı başaranı dipte olanlar zaten aşağıya çekiyor… Kitabın içine girmek çok zaman alıyor, okuması zor. Sonu da olmamış. 1984 kitabını okuyanlar için bu kitap çok yavan kalacaktır..