Kitabı okurken hep kendi hayatımı sorguladım. Ne kadar seviyorum yaşamımı, ne kadar haz alıyorum? Ne amaçla yaşıyorum ?Yaşamımdaki şeylerin , insanların , sağlığımın, sevdiklerimin , beni sevenlerin ne kadar bilincindeyim? Şükür kavramına ne kadar yakınım, isyan kavramından ne kadar uzağım? Bugün ölmeyi düşünsem , yarın ne kadar pişmanım? Hayatımda yaşamam gereken eksik olan , eksikliğini hissettiğim şeyler için ne kadar çaba harcadım? Ufacık bir sorunda arkamı dönüp gittiğim herşey , herkes gururumdan ne kadar üstün?
Böyle daha bir çok soru sordum kendime. Ve şunu anladım, yaşam çok kısa ya da çok uzun bu göreceli bir kavram bunun hakkında yorum yapamam. Ama yaşam bizim yaşamamız için var , ve sıkıca bağlanmamız gereken , mutlulukla sürdürmemiz gereken güzel bir ömrümüz var . Kıymet bilelim.