İnsanı anlamak, kişiliğini tanımak ona önyargısız ve artniyetsiz yaklaşımla olur.Bu yaklaşımın olabilmesi için temel ilke sevgidir. Doğayı ve insanı sevmek.Ancak görerek, tanıyarak, anlayarak,bilerek sevmek.İyi ve kötü yanlarıyla ,çirkinlik ve güzellikleriyle, doğru ve yanlışlarıyla sevmek.
Biliniz ki ; İslam'ın en küçük emir ve yasağı asla küçümsenemez.Kişi o küçücük hükmü hayatına tatbik etmeyebilir.Bu hususta hürdür.Bu hürriyet ,ona yaşayamadığı bu hükmü,alaya alıp inkar etme hakkını asla vermez.Bu hususa dikkat etmeyenler için Rabbimiz Allah (ﷻ) cehennemi yaratmıştır.Emir ve yasaklarına itaat edenlere ise ,cennetini vaad etmiştir.