Belki anne olmuş olsam daha çok hissedebileceğim bir kitaptı. Ben çevreden duyduğum okuduğum kadarıyla biliyorum anneliği. Anne olmayan asla bilemez bu yaşananları. Birini seviyorsunuz evleniyorsunuz mutlusunuz. Ardından çocuk oluyor. Ve yaşadığın hayat bambaşka bir hayat oluyor. Bence annelik kadınların hayatından en az 2 yılı alıyor. Hiçbir şey yapmadan, her şeyi bebeğine göre yapan, onun için uyumayan, sürekli yemek zorunda olan bir yandan vücuduyla savaşan, eviyle savaşan, hayatıyla savaşan biri haline dönüşüyorsunuz. Evet böyle dönemde eşin desteği çok önemli kitapta eş desteği almayan bir kadının yaşadıkları anlatılıyor. Doğum sonrası depresyonla yalnız mücadele eden bir anne. Bebeği hasta olduğunda bile babaya kalk hastaneye gidelim diyemeyen bir anne.
Ama buna rağmen kocasını sevmenin bir yolunu bulan nefret ede ede seven bir anne. En sonuna doğru babanın onları bırakıp gittiğini bile düşünüyor. Öylece orta yerde bırakılıp gidilmeyi kendine reva görüyor. Güzel bir kitaptı. Anne olmadığım için hissedemedim belki. Ama şans verilsin bu kitaba.
Asker ile DenizciClaire Kilroy · Yapı Kredi Yayınları · 2025996 okunma