Lübnanlı yazar Maalouf, devletlerin daha doğrusu emperyal devletlerin bir yeri işgal ederken ağzına pelesenk ettiği sözcükleri kitabın 88. sayfasında çok güzel cümlelerle özetlemiş. " İşgalin öncesinde ve bütün çatışmalar boyunca özgürlükten ve demokrasiden çok söz edildiği doğru. Operasyonun adı ne olursa olsun adalet, uygarlık, meşru müdafaa ve barış hakkı, Tanrı adına yürütüldüğünü söylemek yeğlenir. Asıl gerçeğin intikam, açgözlülük,fanatizm ve muhalifleri susturma arzusu olduğunu söylemek hiçbir liderin işine gelmez."Bu cümlesinin ardından ise halkın üstüne düşen rolün önemini yine demokrasiye bağlayarak şu sözü yazmış ; " Onların ( işgalci güçlerin) maskelerini düşürmek amacıyla eylemleri değerlendirme rolü özgür yurttaşlara düşer." Yazarın da belirttiği gibi hiçbir güç halkın ve aklın kudretinden büyük olmaz!