Uyumak az bir hüner değildir: Bunun için tüm gün uyanık beklemek lazımdır.
Gündüz on defa kendi kendinle tekrar barışmalısın:yenmek bir acılıktır. Ve barışmayan fena uyur .
Hayatı taşımak güçtür: Fakat o kadar nazlanmayın! Biz hepimiz pek alâ dayanıklılı eşekleriz.
Üstünde bir çiğ damlası bulunduğu için titreyen bir gül goncasına benzeyen bir yerimiz var mı?
Gerçektir ki : Hayatı seviyoruz, fakat yaşamaya değil sevmeye alıştığımız için .
Ah kardeşim; bir faziletin , kendisini inkar ettiğini ve hançerlediğini daha hiç görmedin mi ?
Insan , geçilmesi lâzımgelen bir şeydir. Onun için bu faziletlerini seveceksin.
Çünkü onların yüzünden mahvolacaksın.
Şöyle söylemişti şeytanın biri bana :
"Tanrının insana olan sevgisi cehennemidir ."
Sonra şöyle dediğini duydum :
"Tanrıyı, o zavallı insanlara duyduğu merhamet öldürdü. "