‘... Size de, onlara da göstereceğim’ kimdi onlar? Bilmiyordu.
‘ Böyle olmama sebep olanlar, ’ diyordu. ‘ Her çağımda isimleri değişen ve aslında hepsi birbirinin aynı olanlar.
Onlar işte!’
Bütün alçak gönüllülüğüm, bütün iyiliğim, daha doğrusu iyi olduğum anlar, başarısızlığımdan ileri geliyor. Kendi kendime -eğer kendimi kaybetmemişsem- hiç olmazsa iyi olayım, tutulacak bir yanım olsun, diyorum. Başarısızlık korkusu, kötülükleri denemeye engel oluyor. Çıkmazlar içindeyim Esat Ağabey!
“Can sıkıntılarını da sizinle yaşar mıydı?” diye sordu Aysel’ e bakarak.
“ Bazı günler çabuk tükenirdi, ne yapacağını bilemezdi. Böyle zamanlarda hemen yatağa uzanır ve hiç kıpırdamadan uzun süre yatardı. Can sıkıntısını sessizce yaşardı benimle. Bir yandan da dinlenirdi. ‘ Can sıkıntısıyla dinleniyorum ancak, ’ derdi.
‘ Sıkılırken dinlendiğimi anlamıyorum. İçimin yeni heyecanlar için dolduğunu hissetmiyorum.
Fakat ,
bilmeden yeni yaşantılara hazırlıyorum kendimi..’