“ Bir işle severek uğraşan her insan, özentiye kapılmadan, karşılaştığı güçlükleri, uyguladığı metodları ve görüşlerini yazmalı. Düşünün bir kere.
Çeşitli konularda, böyle binlerce monografi yazılmış olsa...”
Son kağıdı aldı:
‘ to be or not to be ’ , ‘ yaşamak mı ölmek mi ’ yerine
‘ olmak ya da olmamak ’ şeklinde çevrilmeliydi.
Yazar burada , ‘ to be ’ ile bütün olumlu elemleri,
‘ not to be ’ ile de bütün olumsuz eylemleri ifade etmek istiyor.
Bunu, olumlu eylemlerden sadece biri olan yaşamak ve olumsuz ...
Ben, sadece namuslu olmakla öğünen kişiyi adamdan saymıyorum; toplumu iyiye, güzele götürmek için kendi gibi namuslu insanlarla birlikte bir çaba harcamamışsa, çevresindeki uygunsuz gidişe başkaldırmamışsa, o kişi namussuzdur benim için.