BeRivaN

Muhakeme, deneyim, inisiyatif ve karakter, hayatta başarıya ulaşmanın koşullarıdır ve bunlar kitaplardan öğrenilmez. Kitaplar gerektiğinde başvurulacak faydalı sözcüklerdir, ama uzun pasajları kafanın içine depolamak son derece lüzumsuz bir uğraştır.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
... Çok şey ezberletirmeye çalışılır ve ilkokuldan üniversiteye ya da uzmanlık eğitimine kadar kendi muhakemesine ve inisiyatifine asla başvurmayan genç adam, kitapların içeriğini yalayıp yutmaktan başka hiç bir şey yapmaz. Eğitim onun için ezberlemek ve itaat etmektir. "Dersleri öğrenmek, bir dilbilgisi konusunu ya da kitap özetini ezbere bilmek, hatasız tekrarlamak, iyi taklit etmek ;işte size tüm gayretin hocanın yanılmazlığı karşısında bir bağlılık yeminine dönüştüğü ve en sonunda bizi indirgeyip acizleştirmekten başka bir işe yaramayan gülünç bir eğitim "diye yazıyordu eski Milli Eğitim Bakanı Jules Simon
Okul insanları hayata değil, başarının inisiyatif kullanmayı hiç gerektirmediği devlet memurluklarına hazırlıyor.
Mesala bir yasa yapıcı yeni bir vergi koymak istiyorsa, teorik olarak en adilini mi seçmelidir? Kesinlikle Hayır. En adaletsizi, eğer daha az göze çarpıyor ve görünüşte çok ağır yük getirmiyorsa, kitleleri için en iyisidir. Böylece dolayı bir vergi, ölçüsüz dahi olsa, kitle tarafından her zaman kabul görecektir
Kitlelerin dayatılmış fikirleri vardır. Akıl yürüterek üretilmiş fikirleri olamaz!