"Ama bay Frodo, ben galiba biliyorum artık anlıyorum. O hikayede ki insanların da dönme şansı vardı ama dönmediler işte. Tutundukları bir şey olduğu için daima yollarına devam ettiler
Frodo: peki biz neye tutunuyoruz Sam?
Sam: Dünya'da hâlâ iyilik olduğuna Bay Frodo. Bu uğurda savaşılacağına"
Yavaş yavaş, mutluluğun ne olduğunu anlamaya başlamıştım: kendini adamak! Evet. İlişkine, ailene, işine, ne olursa olsun, yaptığın her şeye kendini adamaktı mutluluk!